Utstyrsel: Mönstersommar

Publicerad 2016-04-21 08:55:32 i Allmänt,

I år blir det släktturné genom sommarsverige. Planen är att varva Stockholm. Örebro, Göteborg, Västkusten och Österlen i en enda stor orgie av barnvagnspromenader i morgonsolen, grillkvällar och utflykter med kaffetermos.

Bland det bästa jag vet med den svenska sommaren är helgeftermiddagarna i köket. Alla fönster på vid gavel, Radiosporten drar igång en marathonsändning som varvar Allsvenskan med friidrott, en köksöl, nakna fötter mot sommarstugegolvet och så något spännande på spisen. Helt utan stress. Maten är helt enkelt klar när den är klar.

I förra inlägget skrev jag om valet av mörka färger som pappaledig. På sommaren är det ett lite trist val, det känner jag med. Därför har jag satt ihop en lite mer färgglad, hyfsat i alla fall, utstyrsel för sommarpappan. Blir man skitig här, ja då är det bara att ta av sig till badbyxor. Känns som mycket mönster är ett bra val för maskering av fläckattacker. 

 
Skjorta: GANT Rugger
Jeans: GANT Rugger
Skor: Vans
Solglasögon: Barton Perreira
Badbyxor: Club Monaco
Handduk: Frescobol Carioca
Bok: The Big Short/Michael Lewis
Kamera: Leica

Jag gillar kombinationen sval kortärmad skjorta med lite tunnare jeans och Vans på fötterna. Till det en bra sovbok och en slit-och-släng-påse för strandprylarna. 

Kommentarer

Postat av: Eric Öbo

Publicerad 2016-04-26 14:24:33

Solglasögonen var stiliga. Men jag avråder å det bestämdaste från kortärmad skjorta. Historiens kanske mest meningslösa plagg.

Svar: He he :) Jag är dock såld på dem. Har 5 som väntar på att luftas i sommar.
[email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela