Tävling när Industribolaget firar 7 år!

Publicerad 2015-05-06 08:07:00 i Allmänt,

OBS! Tävlingen är avslutad.

Sju år. Det trodde jag aldrig. Den här bloggen som startades en sen pluggkväll i köket på den studentlägenhet jag delade med tre andra i Santa Barbara 2007/2008. Tanken var att jag skulle lägga ner den när jag reste hem igen. Men så blev det inte. Och tur är väl det. Hade jag lagt ner bloggen då hade jag gått miste om att få göra Lyman The Tie, spela in film med Gant, blogga för Brothers och intervjua Kung Mauro.

Bild: Det var här det började. El Dorado Apts i Isla Vista utanför Santa Barbara.

Grundidén med Industribolaget var att, istället för selfies, skapa bildkollage av kläder och addera en målande text som handlade om situationen som kläderna skulle bäras i snarare än plaggen i sig. Kvaliteten har varierat genom åren. Den gemensamma faktorn för detta har varit tid. Ibland hinner jag inte med. Men jag bestämde tidigt att jag skulle fortsätta så länge jag tyckte det var kul. Och det är fortfarande kul. Väldigt kul. Mycket är tack vare er. Ni som läser, kommenterar och mejlar.

Med det sagt vill jag därför lagom till detta jubileum erbjuda möjligheten att vinna lite fina priser i en egenkomponerad tävling.

Priserna har jag fått med hjälp av vänliga vänner på Vasuma, Eton och bokförlaget Natur & Kultur. Stort tack för det!

1:a pris är ett par grymma bågar från Vasuma i samarbete med Deadwood värde 2100 kr

2:a pris är en stilig button down-skjorta från Eton värde 1195 kr.

3:e pris är ett gott bokpaket med böckerna Taco locoTequila & mezcal samt Den nya amerikanska maten värde 600 kr.

Så här tävlar du:

Upplägget bygger på Industribolagets grundidé. Skriv en inspirerande text på max 150 ord till bildkollaget i detta inlägg. Temat är weekendresa. Mejla sedan in din text till [email protected] senast måndag den 11 maj kl 12:00. Glöm inte att skriva ner din postadress i mejlet. Tre vinnare utses av en jury bestående av Industribolaget. Juryns beslut kan inte överklagas. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. De vinnande bidragen presenteras här på bloggen på måndag den 11 maj.

Tävla! Skriv en inspirerande text till bildkollaget ovan. Max 150 ord. Tema weekendresa. Mejla till [email protected]. Tävlingen pågår 2015-05-06 till 2015-05-11
 
Om du funderar på vad jag menar med inspirerande text till bildkollage så kan du hitta inspiration här, här, här och här.

 

 

Kommentarer

Postat av: Louise Collin

Publicerad 2015-05-06 21:20:01

Det var här i avgångshallen som jag tog ett sista farväl av Diana o så föddes min son Alekz 20 år gammal. Vilket modigt steg. Flickan min var för alltid borta,bara minnena fanns kvar från hennes barndom.´Fotona är kvar från Alekz tid som kvinna,dotter o storasyster.Nu är det jeans,skjorta o bekväma skor som gäller.Nytt pass o körkort o hormontabletter varje dag.Han,min älskade son log mot mej o kramade mej hårt o länge.Drog sedan ner solglasögonen och jag tog ett fast tag i resväskan.Efter lång väntan var pass o säkerhetskontrollen avklarad o jag höll boardingkortet medans alla tårar skymde min sikt.Kändes varmt o gott inombords i kroppen min.Nu längtade jag hem efter en omtumlande vecka i New York.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela