Inköpslista till köket

Publicerad 2015-05-17 20:05:00 i Allmänt,

Renoveringen hemma i köket har gått i stå. I vad som känns som en evighetslång väntan på rostfri diskbänk och marmorskiva från grannarna i Finland. Förhoppningsvis kommer allt under veckan och då kan vi ordna det sista med vatten, installation av spis och fläkt samt slaktarkakel. Just nu är det segt men det kommer bli fint när allt är klart. Tills dess gör jag inköpslistor i huvudet på nya kastruller, pannor och skräbrädor att fylla väggar och hyllor med.
 
Grytor och pannor från Mauviel, All-Clad och Le Creuset. Mixer från Vitamix. Kökassistent från Kitchen-Aid. Slaktarbräda från Maderia End och annat smått och gått från Sur La Table.
 
För att komma i rätt stämning så kollar jag även på Chef's Table på Netflix. Riktigt bra dokumentärserie om passionerade kockar och synen på matlagning. Underbart!
  

Kommentarer

Postat av: Erik Gustafsson

Publicerad 2015-05-18 09:53:41

Finns skärbrädan i Sverige?

Postat av: industribolaget

Publicerad 2015-05-18 17:23:43

Erik,

Kolla här http://bagarenochkocken.se/

De brukar ha bra urval.

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Postat av: Ingman's Stilstudier

Publicerad 2015-06-11 14:25:41

Gillade dokumentären som fan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela