Sommarens viktigaste plagg

Publicerad 2015-06-23 17:06:51 i Allmänt,

Den kortärmade skjortan blir ett nyckelplagg för mig i sommar. Jag kommer satsa på en vit, en blå och sedan en Magnum PI-variant. Är även på jakt efter ett par olivgröna, lite längre, shorts. Tycker det är en fin färg att matcha med blå, vita och grå plagg. Även jesusandalerna lever vidare denna sommar. Jag gillar att matcha dem med slitna jeans och t-shirt. Tycker sandaler gör sig bäst med långbyxor. Känner mig för naken med den här typen av sandaler till shorts. Sen är jeansjackan alltid praktisk att packa ned på resan till sommarstugan på landet såval som utomlands. Skön att ta på när det blir svalt på kvällen samt snygg istället för kavaj till en vit eller blå button down-skjorta. Vill du liva upp det ordentligt så lägger du en scarf under till festen. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Jocke

Publicerad 2015-06-24 08:29:30

Dela gärna om du hittar shortsen :)

Postat av: industribolaget

Publicerad 2015-06-24 08:34:34


Jocke,

Shortsen på bilden är från GANT Rugger men de är lite för "stela" som i finshorts. Vill ha lite mer vidd.Letar vidare! :)

Mvh

Samuel
industribolaget.se


Postat av: Per

Publicerad 2015-06-24 09:44:38

Gillar shortsen! Har ett par liknande, men som har bleknat en hel del efter ett par års flitigt användande. Inköpta på uniqlo 2011. Skulle gärna ha ett par likadana fast långbyxor, någon som har några tips förutom incotex som är i princip så långt utanför min budget man kan komma?

Postat av: Philip

Publicerad 2015-07-06 10:28:15

Hej Samuel!

Har du hittat några vidare/lösare shorts i kortare modell denna säsong? Jag tänker i samma stuk som dina beigea Acne och Samsoe & Samsoe. Du har med J.Crew-shorts en del i dina kollage. Vad tror du om dem?

Ha det bra!

Postat av: industribolaget

Publicerad 2015-07-07 08:25:57


Philip,

Jag har inte hittat några bra i år.
Kör med samma jeansshorts från Samsoe som förra året och ett par riktigt gamla Acne shorts (har tom första gamla loggan i).

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Postat av: Philip

Publicerad 2015-07-07 11:55:11

Well, why fix it if it ain't broke!

Hittar du några fina exemplar så kasta gärna upp något på bloggen!

Trevlig sommar!

Postat av: Philip

Publicerad 2015-07-07 15:30:39

Det här måste vara din favoritbutik på nätet, Samuel?

http://magnum-mania.com/Lists/Magnum_Gear.html

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela