Om att bära skinnjacka

Publicerad 2015-06-21 13:51:07 i Allmänt,

Skinjackan. Kanske världens coolaste plagg. Men också världens svåraste plagg. Jag har nog testat hundratals skinjackor genom åren utan att hitta någon som passat mig. Oftast ser jag väldigt löjlig ut. Som en dålig bakgrundsdansare i ensamblen till Grease. Jackan blir liksom aldrig ett med mig. Som den blir för Rust Cohle i True Detective 1. Kanske den utlimata skinnjacke-scenen. Dit vill jag! Men jag tror aldrig att det kommer bli så. Att bära skinjacka till slitna svarta jeans, grå t-shirt och boots är och förblir en dröm. Jag får helt enkelt leka vidare med mina blommiga Magnum PI-skjortor ett tag till.
 

Skinnjacka: Givenchy, Jeans: Acne, Skor: Grenson, T-shirt: J.Crew, Solglasögon: Ray-Ban, Plånbok: Billy Kirk

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-22 09:06:20

Att du håller blommig Magnum PI-skorta som mer lättburen än en klassisk skinnpaj tyder nog snarare på att det är en fråga om vana och inställning :)

Postat av: industribolaget

Publicerad 2015-06-22 12:05:19


Anonym,

Kanske det :)
Har du tips på bra skinnjackor får du gärna dela.

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Postat av: Mathias

Publicerad 2015-06-22 12:07:00

Samma problem, kan även inte bära jeansjackor...

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-24 10:18:59

Nej inga konkreta tips. Jag har testat flera svarta "biker jackor" men tror problemet är att min självbild inte säger "cool" på samma sätt som Rust. Men jag tänker fake it until you mkae it! Till slut passar man i den bara man vant sig :) Själv kör jag brun skinnjacka! Mer förlåtande..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela