En beige rock

Publicerad 2015-01-18 20:36:07 i Allmänt,

De senaste månaderna har jag letat med ljus och lykta efter en beigefärgad rock. Det har nästan blivit en besatthet. Tyvärr har det inte gått så bra. För stora modeller, hutlösa priser eller konstiga färger. När jag åkte till Chicago trodde jag att jag hittat guld på Club Monaco. En fantastisk rock. Tyvärr hade jag kollat priset fel. En mindre stadsskuld skulle krävas för att jag skulle få med mig den rocken hem. Nu har jag dock köpt en helt ok rock från Asos.com. Det kommer krävas lite jobb hos skräddaren men jag tror att den kan bli bra tillslut. 
 
Mössa: GANT Rugger
Tröja: J.Crew
Jeans: Spellbound
Rock: Our Legacy
Skor: Adidas
Passhållare: Billy Kirk
Necessär: Abingdon
Resväska: Rimowa
 
Den modell som jag jagat länge är den på bilden ovan. En beige rock från Our Legacy fw 2009. Som jag tänkt mig blir den perfekt under tidig vår. Blå himmel och sol. Cirka 10 grader i luften på kortare weekendresa. Det är något med färgen som gör att den lurar ögat att en är uppklädd. Jag matchar helst med ljusa jeans, en grå sweatshirt och gräddvita sneakers. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela