Så tar du på dig mössan

Publicerad 2015-01-30 08:38:00 i Allmänt,

Jag gillar mössor. Men jag har ett problem. Jag får världens hemskaste mössfrisyr. Håret lägger sig som om några aliens gjort ringar i ett vetefält. Med åren har jag därför fått arbeta fram en speciell teknik när jag tar på mig mössan. En teknik som blev nästintill perfekt under det svinkalla besöket i Chicago vid nyår. 
 
Det går till så att jag trär på mössan från bakhuvudet och sedan för den framåt mot pannan till. På det sättet lägger sig håret på ett sätt att alla strån pekar i en och samma riktning. När det är dags att ta av sig mössan drar jag bara en hand genom håret och rufsar till det lite med ett ganska ok resultat. 
 
Tack vare denna nya teknik har jag i vinter haft mer mössa på än vanligt. Något mina elefantöron tackar mig för.
 
Bild: Mössa från GANT Rugger
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela