Funkar skor från klädmärken?

Publicerad 2015-02-18 13:47:00 i Allmänt,

Många klädmärken ger sig på att försöka göra skor. Tanken är god och oftast blir det väldigt snyggt. Men min erfarenhet är att kvaliteten är väldigt varierande. Ofta står jag där i butiken och tummar på ett par sneakers från något välkänt klädmärke. De är snygga och känns bra på fötterna. Priset ligger oftast kring 1500 kr. Rätt dyrt med tanke på att jag är på väg att köpa något från någon som försöker göra en produkt de egentligen inte är ämnade för att göra. Vissa gånger har jag prickat rätt. Det vill jag erkänna. Jag har fått en helt ok sko för ett bra pris. Men oftast har jag blivit missnöjd efter några veckor på grund av slitage och bristande kvalitet i allt från materialval till sömmar. 
 
Nej rådet är att köpa skor från skomärken. Och kläder från klädmärken. Oavsett hur snygga du tycker att klädmärkes-skorna är. Det kommer att spara dig pengar i längden.
 
 
 
Bild: Fina skor från WeSc, GANT Rugger och Our Legacy.
 
Glöm inte att ladda ner Screen Donor och stöd Läkare i Världen.
 

Kommentarer

Postat av: Stellan

Publicerad 2015-02-18 20:04:10

True that, skor ska köpas från Crocket & Jones.

Postat av: Mikael

Publicerad 2015-02-18 20:22:48

Håller med. Ofta rejält överprisade i förhållande till kvalitet!

Postat av: Mads

Publicerad 2015-02-18 22:10:38

Hear! Hear! Jeg købte sko fra Suitsupply. Big mistake.

Postat av: Oliver

Publicerad 2015-02-19 16:53:34

Än mer aktuellt vad avser klockor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela