Floridapappan på tur

Publicerad 2015-12-07 08:54:27 i Allmänt,

Resväska: Rimowa
Ryggsäck: Sandqvist
Skor: Sperry Topsider
Jeans: A.P.C
Bågar: Persol
Skärp. J.Crew
 
I februari bär det av till Florida med familjen. Vi har hyrt lägenhet och hus. Ska bli väldigt spännande. Och skönt! Efter lång flygresa med liten bebis ser jag fram emot sköna dagar med mycket kortarmäde skjortor och Magnum PI-shorts. Ligger just nu i träningsläger så jag ska känna med extra säker bakom ratten. Inte kört mycket sedan i somras då jag tog mitt körkort men ser nu fram emot att åka runt till bra restauranger vid stranden. 
 
Om du har tips på bra restauranger och sevärdheter i Florida får du gärna kommentera eller mejla mig på [email protected]

Kommentarer

Postat av: Andreas

Publicerad 2015-12-08 11:45:53

Inga tips på lager, men den perfekta uppladdningen torde vara serien Bloodline som ligger på Netflix. Fantastiskt välspelad och läskig serie. Väldigt mycket Florida.

Allt gott,
Andreas

Postat av: M.S

Publicerad 2015-12-08 21:51:13

http://www.joesstonecrab.com/


En institution i Miami. Lite turistig men ändå rätt så jävla underbar. Finns takeaway på baksidan om man vill ta med och äta picnic på stranden istället.

Postat av: Oscar

Publicerad 2015-12-10 18:37:08

Nyss hemkommen från en resa till Miami och New York. Hittade några sköna ställen runt South beach.

- Bodega Taqueria y Tequila
Riktigt bra mexikanskt ställe. Åt bara tacos, men förjävla bra. De gör och säljer egen salsa. Går man förbi husvagnen där de lagar maten så finns en rätt schysst bar med mycket tequila.
http://www.bodegasouthbeach.com

- Yardbird
Mat från södern. Trevligt ställe att äta en större middag på. Bra bbq-kyckling och annat från grillen. Goda spritiga drinkar.
http://runchickenrun.com/

- Abbey Brewing Company
Ölhak som brygger egen öl sedan 1995. Har även många andra öl på tapp och burk/flaska.
http://abbeybrewinginc.com/

Alla ställen ovan ligger i princip i samma kvarter, 16th street.

- 11th Street Diner
Klassisk amerikansk diner-mat i klassisk amerikansk diner-miljö. Öppet dygnet runt. Man blir inte golvad av maten men har bra burgare och hyfsad frukost med blaskigt kaffe.
http://www.eleventhstreetdiner.com/

- The Freehand
Hotell, hostel, restaurang och bar. Samma skapare som The NoMad New York. Schysst hotell med bra priser. Fin innegård med pool och skönt häng. Bra bar, The Broken Shaker. Restaurangen heter TwentySeven och ligger i huset precis bredvid. Riktigt gott käk med lokala råvaror. Kräver att man bokar någon dag innan.
http://thefreehand.com/miami/

Hoppas ni får det bra!
Oscar

Postat av: industribolaget

Publicerad 2015-12-11 08:24:11

Oscar,

Stort tack! Guld värt.

M.S

Lägger till på att göra-listan direkt.

Tack!

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela