Utstyrsel: Skyfaring

Publicerad 2015-08-19 12:56:29 i IB Utstyrsel,

Jag läser just nu boken Skyfaring av Mark Vanhoenacker. Mark är pilot sedan 12 år och flyger Boeing 747 världen över. En amerikan med sin bas i England och känsla för det här med att beskriva det fina med flygresor. Boken ger en inblick i livet som pilot där Mark berättar om allt från att hantera "place lag" till tekniska detalljer om världens alla flygrutter till flyghistoria och favoritdestinationer. För en som gillar att flyga och resa är det väldigt läsvärt.
 
Att flyga har dock tappat lite av sin tjusning. Mycket tack vara lågprisbolagen som mördat alla känslor kring Pan Am och Catch Me If You Can-känslorna som man vill åt på en flygning. Själv är jag dock trogen SAS och Star Alliance för poängen. Och glad blir jag då när jag snubblade över SAS Facebooksida och såg att de nu äntligen börjar bli klara med uppdateringen av sina kabiner för långflygningar. Det ser riktigt bra ut!. Mer bekvämligheter och stil på saker och ting. Jag ser detta som mycket positivit. Det hjälper flygresa till att bli den upplevelse den ska vara. En behaglig tur bort eller hem. Din plats på flyget ska kunna bli ett bekvämt litet fort laddat med bra filmer, kall dricka, läsvärda magasin och en god fbok från handbagaget. Flygresan ska värma upp dig inför den där speciella känslan som infaller när du kliver ut genom dörrarna från flygplatsen, lämnar luftkonditioneringen bakom dig och tar de första andetagen av en ny stad i ett nytt land. 
 
Rock: J.Crew
T-shirt: J.Crew
Jeans: J.Crew
Anteckningsbok: P.A.P
Hörlurshållare: Pouch Pals
Bågar: Thom Browne
Scarf: GANT Rugger
 
 

Kommentarer

Postat av: Christian

Publicerad 2015-08-19 15:14:36

Hej och stort grattis som nybliven Pappa!

Jag flög SAS med de nya kabinerna till NY för några månader sedan och måste säga att det är som dag och natt mot de äldre.

Flög ekonomi eftersom det på SAS hemsida stod att de först skulle tas i bruk i Augusti, så troligen ren tur.

Ekonomi plus såg helt klart bättre ut och business är som en dröm. Optiontown är fantastiskt för det om man vill åka ekonomi plus eller Business där ekonomi plus kostade ca 1300 extra per väg och business 3300 per väg (från KPH).

Mvh
Christian

Postat av: industribolaget

Publicerad 2015-08-19 16:56:52


Christian,

Tack! :) Fantastiskt detta.

Lyllos som redan hunnit pröva.
Planerar en längre resa i vinter med poängen jag sparat ihop.
Hoppas få resa rätt då :)

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela