Utstyrsel: Skrivarstuga

Publicerad 2015-08-23 20:33:00 i IB Utstyrsel,

Igår såg jag filmen True Story med Jonah Hill och James Franco. Filmen, som är baserad på en verklig händelse, handlar om journalisten Michael Finkel (Jonah Hill), som efter att han fått sparken från New York Times, kommer i kontakt med barnamördaren Christian Longo (James Franco). Michael får här en andra chans att komma tillbaka i karriären när Christian ber om hjälp att få berätta sin historia. Tillsammans börjar de skriva en bok om morden. 
 
Bild: Jonah Hill bra klädd och i härlig miljö.
 
Låter som ett bra upplägg men det håller inte riktigt. Varje gång det känns som om filmen ska greppa tag i en så släpper den taget lika snabbt. Det känns nästan som filmen aldrig kommer igång. Men en sak tar jag med mig. Det är stylingen på Jonah Hills karaktär Michael Finkel. Snyggt klädd i stickade tröjor, mörkblå (och för ovanlighetens skull ) välsittande jeans, Red Wing boots och button down-skjortor. Accesoarerna går heller inte av för hackor. Det är högar av anteckningsböcker från Moleskin och ett par riktigt fina glasögon från Moscot. Bäst av allt är dock skrivarstugan. Ett fantastiskt fint trähus i Montana där Michael sitter och skriver på sin bok. Huset verkar ha allt det man drömmer om. Här finns en öppen spis, en gammal Jeep i garaget, stort kök med rejäl spis, en uppsättning moderna Apple-datorer, robust träinredning och stora kaffekoppar. 
 
Någon gång i livet ska jag också stänga in mig i en stuga över några vinterdagar och skriva den där berättelsen som aldrig blir skriven. Tills vidare lever den drömmen i ett fotocollage här på bloggen.
 
Keps: J.Crew
Jacka: Carhartt
Jeans: A.P.C
Tröja: Acne
Filt: Indigofera
Bågar: Persol
Anteckningsbok: Billy Kirk
Kaffekopp: Best Made
Bourbon: Knob Creek
Bil: Jepp
Skor: Red Wings
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela