Utstyrsel: Jeanspappa

Publicerad 2015-08-19 13:21:18 i IB Utstyrsel,

Jag skrev häromdagen att jag blivit pappa till Emmilou. Och just nu är jag inne i sluttampen av mina pappadagar där jag så smått börjar göra mig redo att gå tillbaka till jobbet. Det blir en omställning som heter duga. Nu är dygnet helt upp och ner. Hon sover på dagarna och skriker på nätterna. Allt handlar om att lära sig signaler. Vilket skrik betyder magont, trötthet eller hunger. Vilken ställning är bäst att bära i för att få henne att slappna av och somna eller vilka ansiktutryck är tecken på ett analkande bajsinferno? Mycket som är nytt nu. Det som räddar oss på nätterna är DVD-samlingen med alla säsonger av Big Bang Theory. En serie som fungerar perfekt att ha i bakgrunden när jag går vaggningsrundor i mörkret mellan köket, hallen och vardagsrummet. Men oavsett sömnbristen och skriken så är det här att bli pappa det absolut bästa jag varit med om.
 
Att bli pappa innebär också att man måste börja fundera på vilken typ av pappa man ska vara (utöver att vara den bästa pappan jag bara kan så klart) när det är dags för den långa pappaledigheten i vår. 
Är jag friluftspappan? Byggprojektpappan? Lattepappan? Fikapappan? Sportpappan? Mjukisbyxpappan? Svårt detta. Det handlar ju om att Iämna ett bra legacy efter sig i hennes fotoalbum. I dagsläget är jag inne på urbana jeanspappan. 
 
 
Jacka: Acne
Skjorta: J.Crew
Jeans: J.Crewut
Bälta: Club Monaco
Skor: Grenson
Bågar: Ray Ban
Bebiskläder: Mini Rodini
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela