Utstyrsel: Höstjobbare

Publicerad 2014-09-09 14:58:15 i IB Utstyrsel,

I helgen tog jag vad som nog blir årets sista dopp i havet. Med det stänger jag boken för sommaren 2014. En bra sommar. Riktigt bra faktiskt. Men det spelar dock egentligen ingen roll. Vid den här tidpunkten drabbas jag oavsett av en viss post sommarångest. Tankarna far runt i huvudet om jag verkligen lyssnade på tillräckligt många sommarprat live på gammelradio samtidigt som jag skrubbade färskpotatis i köket på landet, satt jag länge med en boköl på tillräckligt många uteserveringar, grillade jag mig igenom alla recept jag planerat, satt jag inne en regnig tisdag och tittade på Allsången och Morden i midsommar på tjock-TV, dansade jag på F12 och blickade ut på Rosenbad i sommarnatten, löste jag tillräckligt många korsord med mormor, gick vi i skogen, plockade vi svamp? Samma frågor, samma stress, varje höst. Men men. Det finns dock positiva känslor också. 
 
Höstgarderoben är kanske den roligaste och snyggaste att leka med. Det är inte för varmt och inte för kallt vilket ger oandliga möjligheter att kombinera jacka, kostymbyxor, jeans, kavajer, skjortor, sweatshirts och t-shirts. Bombarjackan fortsätter bli ett viktigt plagg för mig i höst och en av de snyggaste är denna röda mockavariant från Gant Rugger. Finns även fina från Dr Denim och A.O.CMS.
 
Bågar: Vasuma (Olive)
Jacka: Gant Rugger (Lassy Jacket)
T-shirt: A.C.OMS
Jeans: Our Legacy 
Skor: Adidas (Rod Laver Ivory)
 

Kommentarer

Postat av: KoffeH

Publicerad 2014-09-10 00:14:38

Väskan/fodralet är från? :)
Håller förövrigt med om hösten. Älskar hösten! Och alla långkok man kommer göra framöver

Postat av: industribolaget

Publicerad 2014-09-10 08:15:10


KoffeH,

Fodralet är från Sandqvist.
Håller med :)

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Postat av: Fredrik

Publicerad 2014-10-20 17:37:31

Är (kanske som du) smått besatt av den perfekta grå t-shirten. Har nu av en slump hittat Muji's t-shirts vid ett besök på min favoritavdelning på Åhlens. Kostar ynka 129 för 2 st. Hög kvalitetskänsla i den lite tjockare bomullen och avsaknaden av sidsöm. Mina nya favoriter. Har vanligtvis M men L satt perfekt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela