Resa med stil

Publicerad 2014-11-12 20:40:17 i Allmänt,

Att resa är fantastiskt. Det ger inspiration och energi. Att resa vidgar ens sinnen. Och när man reser är sannolikheten stor att man bor på hotell vilket för mig är en kärleksaffär i sig och något jag bloggat om mycket här tidigare. Min fascination för hotell har gått så långt att jag skapat ett fiktivt hotellprojekt här på bloggen.
 
Men jag reser inte bara i drömmarna. Det sker på riktigt också. Närmsta stora resa ska gå till Chicago. The Windy City. Just nu är jag i full fart med att kolla upp barer, restauranger och affärer som ska besökas under tiden på plats. Har ni bra tips får ni gärna kommentera. När det kommer till själva resegarderoben är den inte riktigt komplett ännu. Och med obegränsad budget så skulle den bygga på följande.
 
 
 
Necessär: J.Crew
Solglasögon: Oliver Peoples
Kamera: Hasselblad
Väska: Rimowa
Parfym: Tom Ford
Hörlurar: Bowers & Wilkins
Anteckningsbok: Moleskine
Passfodral: Billy Kirk
 

Kommentarer

Postat av: Dino

Publicerad 2014-11-13 20:22:46

När ska du dit? Jag ska faktiskt också dit snart, den 16:e december! Har varit där 2 gånger innan. Så här har du lite tips:

Finns så otroligt mycket att välja på. Du får dock inte missa några Chicago-klassiker.

Big Star, taqueria/bar. Ligger i Wicker Park (är nog Chicagos största "hipsterområde".) precis när man går av Damen på blåa linjen. Är framröstat till en utav USA's bästa tacorestauranger. Sjukt bra tacos, du måste smaka fishtacon. Riktigt bra bar med!


Edzo's Burger Shop är, har två restauranger i Chicago men den i Lincoln Park är närmast downtown och den enda jag prövat. Grymma burgare och fries (finns typ 10 sorters fries att välja på).

Portillo's, ligger mitt i downtown och är en Chicago-klassiker. Finns typ allt möjligt där, men kan rekommendera att testa Chicago Red Hot (korv som Chicago är känt för) och Italian Beef Sandwich (ännu en Chicago-klassiker).

Giordano's/Lou Malnati's, ligger lite överallt i staden. Dom serverar Chicago Deep Dish Pizza, som jag tycker att man inte missa när man är i Chicago. Men du ska inte gå dit om du är hungrig för det tar ungefär en timme för att få ut pizzan.

Kan även rekommendera Wormhole i Wicker Park som gör riktigt bra kaffe. Brukar vara mycket folk där, så brukar inte alltid finnas plats att sitta.

Sen finns Gant Ruggers butik i Wicker Park också. Rean förra året i december var grym, var nästan hela FW'14 kollektionen till 60% och nästan allt kvar.

Finns otroligt mycket mer att göra i Chicago, hör av dig om du vill ha fler tips!

/D

Postat av: industribolaget

Publicerad 2014-11-16 18:36:23


Stort tack Dino!

Precis den typ av tips jag är ute efter.
Flyger dit på nyårsdagen och stannar i fem nätter.

Tar gärna alla tips du har :)

Med vänlig hälsning

Samuel
[email protected]

Postat av: stockholmskillen

Publicerad 2014-12-04 18:39:51

http://chicago.eater.com/maps/updated-the-38-essential-chicago-restaurants-july-14

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela