Industribolagets matguide till Austin

Publicerad 2014-03-16 14:03:20 i Allmänt,

Förra veckan var jag i Austin på jobbresa. Jag besökte SXSW. En musikfestival i grunden som växt till att idag bestå av tre delar: Music, Film & Interactive. Jag besökte SXSW Interactive. En härlig blandning av entreprenörer, kommunikatörer och visionärer. Tre intesiva heldagar där jag sprang mellan hotell och konferenscentra för att lyssna på paneldebatter, föreläsningar och keynotes. Fantastiskt roligt och gott om inspiration. Några höjdpunkter var Bana Brunetti som producerat House of Cards och Andrew Wilson som är VD på Electronic Arts. Mellan allt informationsintag så ska man äta också. Och Austin är en stad full av fantastiskt mat. Fokus på BBQ och tacos. Helt enkelt ett kulinariskt himmelrike.
 
Bild: Texas Chili Burger med en Firemans Lager på Jo's Coffee
 
Bild: Tacos al Pastor och en Modelo Especial på Guero's Tacos.
 
Bild: Högrevschili med en Bourbon & Cola på Texas Chili Parlour.
 
Bild: Hamburgare på Hopdoddy.
 
Bild: Koreansk fläskburrito med spicy fries från Chi'Lantro.
 
Bild: BBQ på Easy Tiger.
 
 Bild: Japanska fläsktacos med bbq tempura från okänd food truck.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela