Blomman gör hela skillnaden

Publicerad 2014-06-17 12:52:27 i Allmänt,

Inför ett bröllop för 2 veckor sedan vände jag upp och ner på Stockholm för att hitta en liten blomma/pin att sätta i kavajen. Något som lyfte hela utstyrseln och fick mig och mina marskalkvänner att se lite enhetliga ut. Efter en halv dag på stan gav jag upp och gick till Panduro Hobby. Där köpte jag fint tyg i off-white, nålar, sax, lim, ja allt du kan tänkas behöva för att göra en egen sketen liten blomma. På vägen hem gick jag in på Oscar Jacobson och självklart fanns där perfekta små blommor till kavajen för 25 kr (!) styck. Vi köpte gula som blev väldigt fint mot våra blåa kostymer. Jag har fortsatt använda min i dagarna efter och varierar den på olika kavajer över t-shirts på jobbet.
Blomma: Oscar Jacobson
Kavaj: Brothers
T-shirt: Samsoe & Samsoe
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela