The Gunnar Hotel: Barinredningen

Publicerad 2014-01-14 15:19:00 i The Gunnar Hotel,

Jag har funderat lite över det här med baren på mitt låtsasprojekt The Gunnar Hotel aka "The Gun". Hela industri/dusty deco-grejen är något jag gillar skarpt personligen och en stil som går igen ganska mycket hemma. Risken finns dock att man tröttnar på den. Att den redan är gjord.
 
Baren på The Gunnar Hotel ska locka, inte bara boende gäster, utan även folk som råkar gå förbi. Den ska vara en bekväm samlingspunkt som ska hålla länge. En bar där man kan hitta en ett eget hörn för en #boköl eller samlas ett gäng får drinkar innan man går vidare på stan. Det ska vara en bar som inte konkurreras ut bara för att något fräschare och hippare öppnar ett halvår senare. Nej, det måste vara en kombination av diskret, tidlöst med inslag av industriköret som jag ändå gillar så mycket.
 
Sturehof är en bra utgångspunkt. En restaurang som sett likadan ut i typ 300 år. Varje gång jag är där har känner jag mig bekväm. Eller jag stör mig i alla fall inte på någonting när det gäller inredning. Så baren på "The Gun" kommer låna delar därifrån och matcha med helkaklat, marmorbänkar, mässing och glödlampor. En liten inspirationsbild ser ni här nedanför. Innehållet på barmenyn håller jag på med just nu och ska snart skickas iväg till experter för kvalitetskontroll. Kommer publiceras i fullo inom kort.
 
 

Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2014-01-14 16:30:10

Nu tar du väl ändå i? Sturehof bytte både ägare, stil och utseende i mitten på 90-talet och många av de gamla gästerna skulle knappast känna igen sig idag. I princip bara läget som är oförändrat.

Postat av: industribolaget

Publicerad 2014-01-14 17:01:06


Johan,

Sant. Det var en liten överdrift. Dock en bra känsla i lokalen varje gång jag är där. I mitt krogliv har den dock alltid sett likadan ut :)

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Postat av: Johan

Publicerad 2014-01-14 17:25:32

Samuel,

Jag är bara nostalgisk. Under några år innebar torsdagskvällarna en tidig föreställning på Dramaten, därefter en bit mat och en öl på Prinsen eller Sturehof, och som avslutning drinkar i baren på Anglais. Har inte satt min fot på "nya" Sturehof på många år.

Postat av: Industribolaget

Publicerad 2014-01-14 20:37:05

Johan,

Var går du istället nuförtiden?
Kul att höra vilka ställen som förrändrats.

Med vänlig hälsning,

Samuel
industribolaget.se

Postat av: J

Publicerad 2014-01-14 21:01:31

Tjabba, inspirerande läsning! Spännande att följa dina planer om ett drömhotell. Har faktiskt lekt med samma tanke många gånger och det är läskigt likt hur jag ofta målat upp det. Kul att se att fler har sådana drömmar. Man undrar varför ingen gör verklighet av detta! Sälj konceptet och agera konsult ;)

Postat av: Simon

Publicerad 2014-01-16 08:04:21

Eller leta medfinansiärer och agera manager eller VD ;)

Postat av: industribolaget

Publicerad 2014-01-16 08:29:54


J och Simon,

Låter bra! :)

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Postat av: Ting Värda att Visa-Gunnar

Publicerad 2014-01-16 16:21:36

Hej Samuel,
Skickar en snabb kommentar för att visa min uppskattning för ditt bloggande i allmänhet (har följt dig i många år nu) och ditt senaste hotellprojekt i synnerhet. Skall bli väldigt kul att se var det bär hän över de närmaste veckorna. Jag ser framför mig poster om badrumsinredning, köksporslin, bestick & glas, rumsdesign, korridorsmattor mm. Det finns ju inget stopp på hur detaljerat det här kan bli!

Keep it up!
Vänliga hälsningar hotellets namne
/Gunnar

Postat av: industribolaget

Publicerad 2014-01-16 16:40:34


Gunnar,

Riktigt skoj att höra. Tack!

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Postat av: Alessio

Publicerad 2014-01-18 16:41:39

Stämmer in! Grymt rolig och inspirerande läsning

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela