Industribolaget tipsar

Publicerad 2013-09-11 09:13:30 i Allmänt,

Värmen lämnar oss nu så sakteliga. Det är dock inte höst i mitt sinne riktigt ännu. Hos mig blir det höst på riktigt den dagen jag tvingas ta på mig strumpor i skorna igen. Tillsvidare klämmer och känner jag på höstnyheterna ute i butikerna och laddar upp med bra böcker till regniga söndagar. Här kommer därför ett litet kollage med fina, goda och läsvärda tips.
 
Neccesär: TravelTeq
Skor: Well Bred Co.
Klocka: Corniche
Bok: Open City av Tejy Cole
Öl: Samuel Adams Noble Pils
Tidning: Lucky Peach (The travel issue)

Kommentarer

Postat av: Philip

Publicerad 2013-09-11 11:05:47

Hej!
Satt och tittade igenom gamla blogginlägg men framförallt äldre instagram-bilder. Tycker du gör det otroligt bra i båda medierna och vill bara säga "Keep up the good work!". Otroligt inspirerande är det!

Med vänlig hälsning,
Philip

Postat av: industribolaget

Publicerad 2013-09-11 13:00:53


Tack Philip!
Kul att höra!

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Postat av: Hampus

Publicerad 2013-09-11 16:34:41

Tjena!

Har en fråga, som förvisso är orelaterad till just detta inlägg men intressant ändå. Har fått uppfattningen av att du är intresserad av drinkar och mixologi. Vilken är enligt dig den mest klassiska boken inom ämnet (eller bibeln om man ska dra det så långt)?

Tack för en grym blogg!

Mvh
Hampus

Postat av: industribolaget

Publicerad 2013-09-11 17:04:33


Hej Hampus,

Det stämmer bra! En liten hobby jag har.
Jag gillar PDT av Jim Meehan

http://www.adlibris.com/se/bok/the-pdt-cocktail-book-9781402779237

och så denna

http://www.adlibris.com/se/bok/jimmy-dymott-cocktails-60-drinkar-levererade-av-sveriges-sakraste-bartender-9789174242942

och till sist http://www.amazon.com/Speakeasy-Employees-Classic-Cocktails-Reimagined/dp/158008253X

Mvh

Samuel
industribolaget.se



Postat av: Hampus

Publicerad 2013-09-11 17:45:44

Härligt, tack så mycket för tipsen!

Postat av: Fredrik

Publicerad 2013-09-11 21:54:15

Fin klocka verkligen!

Postat av: Nisse

Publicerad 2013-09-11 22:59:22

Klockan är ju helt fantastisk! Berätta mer!

Postat av: industribolaget

Publicerad 2013-09-12 08:26:26


Fredrik och Nisse,

Vet inte mycket mer än det som står på hemsidan och att det är ett gäng svenska killar som ligger bakom.
Snyggt paketerat. Jag är dock en för dålig klockkännare för att kunna gå in på detaljer och så men fina pjäser.

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Postat av: Rob

Publicerad 2013-09-12 11:40:42

Nisse, Hampus och Samuel,

Apropå klockan - jag är god vän med en av killarna bakom Corniche. Den mesta informationen hittar ni på deras sajt. Den nya klockan skiljer sig från den första upplagan (kalla det prototyp?) som gick ut och vi vänner kände och klämde i ett år.
Denna är något mindre, tror 40 mm, handmålade romerska siffror på urtavla i fin porslin. Verkligen bra finish på produkten och paketeringen. Känns som premium men är överkomligt!

Postat av: Sevelius

Publicerad 2013-09-16 20:35:31

Lite off topic men har du något tips på jacka att dra på sig i höstkylan?

Postat av: Kristoffer

Publicerad 2013-09-18 18:05:06

Samuel,

Även jag söker höstjacka med ljus och lykta och har nog fastnad för en JCrew. Hur är JCrew storleksmässigt?

//Kristoffer

Postat av: Daniel

Publicerad 2013-10-01 19:49:53

Var kan man köpa well bred-skor?

//Daniel

Postat av: Roffe

Publicerad 2013-10-07 21:11:27

Har du tips på några sköna y-frontskalsonger som är heta i höst?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela