Industribolaget i köket: Drinkafton

Publicerad 2013-10-30 08:22:00 i IB Köket,

Det är höst och vädret suger. Hög tid att tända brasa, ta på sig stickad tröja och blanda drinkar hemma till helgen. Förra lördagen hade vi lite vänner på besök och gick loss på drinkvagnen. Mest klassiska recept som ni redan har koll på men en Ginger Mojito blev nog kvällen favorit. Se recept nedan.
Bild: Fake Sazerac
 
Bild: Gärdet Ginger Mojito
 
Gärdet Ginger Mojito
 
6 cl mörk rom
1 matsked färsk ingefära (skalad och hackad)
1 matsked råsocker
4 limeklyftor
1 näve färsk mynta
Krossad is
Sodavatten
 
Muddla lime, mynta, socker och ingefära i botten på glaset. Fyll på med rom och krossad is. Rör om. Fyll på med lite sodavatten. Toppa med mer krossad is och garnera med mynta.
 
 

Kommentarer

Postat av: MG

Publicerad 2013-11-01 12:18:26

Ser gott ut!
Trevlig blogg du har, fortsätt så, trevlig helg!

Postat av: industribolaget

Publicerad 2013-11-01 13:37:11


MG,

Tack kul att höra. Kom gärna tillbaka!

God helg!

Mvh

Samuel
industribolaget.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela