Riktiga böcker

Publicerad 2013-07-22 16:31:13 i Allmänt,

Sommartider är boktider. Jag älskar att läsa. Framförallt när jag reser. Ett gäng böcker och tidningar i handbagaget är ett måste. Och då menar jag riktiga böcker. Inte någon e-bok på en iPad eller Kindle.
 
E-boken är verkligen bland det mest osexiga jag vet. Den är också opraktiskt. Du kan till exempel inte läsa under start och landning på flyget. Du kan inte tumma på den direkt efter ett dopp i havet. Du kan inte ha den i kavajfickan och du kan inte stapla den i bokhyllan hemma. Nej riktiga böcker ska det vara.
 
För en bok säger något om dig som person. Det är en accessoar. En riktig bok kan även vara ett litet konstverk i sig. Fin att titta på med en genomtänk framsida och rygg.
 
Så köp ett par riktiga böcker i sommar. Sätt dig i skuggan med en öl och läs dig bort.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Frans

Publicerad 2013-07-24 19:46:00

Vad kallades det för? Bok? Det har jag aldrig hört talas om förut.

Postat av: Jenn

Publicerad 2013-07-28 19:38:59

BOK?! Vilket bra tips! Det måste jag testa!

Postat av: Tim

Publicerad 2013-07-29 19:17:52

Jag har aldrig läst en "bok" förut men efter ditt inlägg gick jag iväg och köpte två stycken. Ska försöka mig på att läsa dem i helgen, får se hur det går.

Postat av: Västerås

Publicerad 2013-07-29 23:04:42

Kanske inte alla vill visa vilka de är med objekt. Då duger en e-bok. Utbudet för e-böcker är dock skralt, så riktiga böcker vinner i längden.

Postat av: Ann-Christine

Publicerad 2013-07-29 23:12:25

Jag föredrar tidskrifter och kan rekommendera tidskrifter. De visar dessutom tydligt vem jag är. En bok är mer diffus, men en tidning har en inriktning.

Postat av: C-J

Publicerad 2013-07-29 23:28:58

Tack för tipset! Kan själv tipsa om att gaffel är bra att äta mat med.

Postat av: Oliver

Publicerad 2013-08-02 21:58:35

Jag uppskattar ditt tips kring "bok"! Köpte en sådan från en butik. Den verkar riktigt trevlig.

Postat av: John

Publicerad 2013-11-02 20:53:05

Bläddrar igenom gamla inlägg och hittade detta guldkorn. "Bok" är något som jag har velat testa länge men aldrig vågat. Nu har jag fått mod att äntligen testa det. Tack!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela