Årets utstyrsel

Publicerad 2013-12-05 08:13:00 i Allmänt,

Blazer: GANT Rugger
T-shirt: Our Legacy
Jeans: Spellbound
Skor: Mark McNairy
Case: Billy Kirk
Bågar: Vasuma 

 

Om jag fick välja, och det alltid var 20 grader varmt i Sverige, skulle jag gå klädd så här året om.

 

En ofodrad beige blazer till ljusa jeans och en gråmelerad T-shirt. Till det är mitt val bruna brouges på fötterna och då självklart utan strumpor. En väldigt viktig detalj.  För att ”klä upp” det hela väljer jag en blå scarf. Då scarf känns lite ovant och ”konstnärligt”, alla fall för mig, så blir det självklart att välja en med hamburgare på. Scarfen plockas fram vid behov som till möten, mingel och middagar. Den ska dock aldrig knytas eller slängas om halsen, som ”konstnärer” gör, utan helst ligga slimmad längs med insidan på blazern, endast med kanten synlig. När blazern är knäppt läggs scarfen i kors över magen så att den sticker ut lite snyggt i höjd med gylfen. Typ. Istället för en väska eller ryggsäck väljer jag ett brunt läder case. Perfekt för en dator, några tidningar och en anteckningsbok.

 

Så där har ni den. Årets utstyrsel á la Industribolaget.

 

Kommentarer

Postat av: M.S

Publicerad 2013-12-07 20:27:42

Najs.

Postat av: Per

Publicerad 2013-12-10 00:55:22

Vill bara tacka för en grymt jävla bra blogg som alltid går att vända sig till inte bara för stiltips utan även drink- och mat, inredning och läsning! Riktigt uppskattat ska du veta, hoppas att du inte ger upp som alla andra bloggare där ute, utan att du känner att det är värt att fortsätta för att det ger något tillbaka!

Vill slänga iväg en fråga angående oxfordskjortan, eller snarare Den Perfekta Oxfordskjortan. Finns den ens? Jag har för första gången provat på J Crew under en termins studier i Los Angeles och måste säga att deras slim fit oxford är den bästa jag någonsin haft hittills. Det enda jag har emot den är bröstfickan. Jag upplever att den ibland buktar ut något om man t.ex. har tröja, kofta eller kavaj (det sistnämnda dock ofta rätt svårt eftersom skjortan är för kort för att stoppa innanför byxorna) över skjortan. Tankar kring detta?

Återigen, tack för en riktigt bra blogg - stora mängder cred!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela