Inköpslista våren 2013

Publicerad 2013-04-18 09:29:53 i Allmänt,

                           
Nu när jag är igång med det här att "göra allting själv" så måste jag ju bara ge mig på att göra egen öl. Mest kanske för att jag ser fram emot att ta fram en snygg etikett till flaskorna. Så till helgen ska jag nog lägga en beställning och sedan börjar projekt "The Manweek Brewery". Ett american wheat ölbryggningskit för 799 kr från Det lilla köksbryggeriet blir starten på det hela.
 
       
Indogofera har i dagarna släppt en naturligt pigmenterad vejdetvål som säljs på Haberdash. Jag gillar när varumärken börjar luska i sin historia, kring sitt eget namn och berättar mer om sitt hantverk. Tekniken att färga saker med den blå färgen Vejde härstammar från 1200-talet dvs långt innan den riktiga Indigon började importeras från öst. 
 
    
Sen har Christopher Bastin och hans team på GANT gjort fina kläder och hittat rätt med sina samarbeten för GANT Rugger. Till årets vinterkollektion, som är fortsatt inspirerad av mat och restaurangvärlden, har man jobbat tillsammans med The Sussman Brothers, Brooklyn Salsa Company och Kings County Distillery. The Sussman Brothers har bland annat gjort kokboken This is a Cookbook som jag har och varmt kan rekommendera. Ett bra köp till sommaren. Och så lite whiskey på det tillsammans med Kings County Distillery som är staden New Yorks första destilleri sedan förbudstiden och faktiskt startade så sent som 2010. 

    
    
Till sist vill jag även säga att det är kul att se hur Oscar Jacobson börjat röra på sig. Min tidigare uppfattning av Oscar Jacobson har varit ett slappt gubbigt skjortmärke. Men under ett par år nu har man hittat tillbaka till sina rötter i svensk skrädderitradition och gedigna arbetarkläder. Framförallt gillade jag kollektionen Sartorial Leisure från vilken jag själv har en kostym. Nu fortsätter man med fina bärbara plagg som presenteras i snygga butiker med duktig och lagom "påig" personal.
 
     
    
    
 
 

Kommentarer

Postat av: Gustav B

Publicerad 2013-04-20 00:09:44

Jäkligt vasst inlägg, kul med kombinationen mellan mat och mode!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela