Magiska timmar

Publicerad 2012-03-20 20:52:02 i Allmänt,

För ett par veckor sedan var jag i Milano med mina vänner. Det var min 30 års present. En fantastisk helg fylld av skratt, god mat i form av ostar, oliver, korvar, skinka, pizza och fotboll. Milan mot Juventus på ett knökfullt San Siro. En fantastisk resa helt enkelt. 
Vi tog halvdag och åkte på en fredag. Och de där timmarna mellan jobbet och det att resan startar är nästan lika bra som resan i sig. Det är magiska timmar. Jag lämnar vardagen bakom mig och hamnar fel i vardagslunken. Ur schemat liksom. Då ser jag saker annorlunda. Sinnena skärps. Jag tar en kaffe och köper ett magasin som jag läser på tåget till Arlanda. Jag gillar att checka in i god tid. Jag vill hinna sitta i baren en stund. Dricka en Samuel Adams och titta på businessresnärerna. Läsa lite i min bok. Vänta in mitt resesällskap. Jag njuter fullt ut och har hela resan framför mig. Nästan lika bra som resan i sig. Tänk själva när ni lämnar jobbet inför semestern. Timmarna innan allt börjar. En bonus. Det är magiska timmar. 

Bild via: GQ
Kavaj: Boss Black
Väska: Prada
Passport holder: WeSC x The Standard

Kommentarer

Postat av: Simon

Publicerad 2012-03-21 07:58:39

Word!

Postat av: Joel

Publicerad 2012-03-21 08:48:41

Sann vardagspoesi.

Postat av: Jakob

Publicerad 2012-03-21 14:02:44

Härligt inlägg! Är milano att rekommendera annars? Jämfört med andra italienska städer? Kommer att glida förbi Italien med tåget i sommar, hade tänkt mig ungefär 3 stopp på norra delen.

Postat av: Matt

Publicerad 2012-03-21 22:15:35

Jag kommer ihåg för något år sedan när jag hittade din blogg - det var precis den här typen av

reflektioner (i snygg stil) som jag fastnade för. Har dessvärre varit på tok för lite sådant, allt för länge.

Postat av: industribolaget

Publicerad 2012-03-22 08:46:17



Matt,



Instämmer. Bloggen har fått lida lite då mycket tid går åt på jobbet. Men jag gör vad jag kan.



Jakob,



Mindre att se jämfört med Rom. Jag menar Rom är ju som ett enda stort museum. Ska man jämföra med stadsdelar i Stockholm så är Rom Djurgården med Skansen och Milano ett enda stort Vasastan. Stor stad med långa gator och stora stenhus. Kanske inte så mysig men med rikt bar och restaurang utbud. Skulle åka dit för bar, nattliv och mat. Inte så mycket att titta på annars. Välklädda invånare dock :)



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: P

Publicerad 2012-03-22 14:26:52

Hej Samuel



Du har ju förespråkat J Crew länge och nu när de har öppnat upp webb-shopen med frakt till Sverige tänkte jag slå till. Har du tips på produkter som man ska satsa på? Samt hur är storlekarna? Är nämligen 187 lång och smal är det Tall-storleken som gäller då?



Tack för en bra blogg.



Mvh P

Postat av: P

Publicerad 2012-03-22 14:39:09

Hej Samuel



Du har ju länge förespråkat J Crew och nu när de har öppnat upp sin webb-shop med frakt till Sverige tänkte jag slå till. Är det några produkter du speciellt rekommenderar? Sen undrar jag lite om storlekarna, är det Tall-storlek som gäller för mig som är 187 och smal?



Tack för en bra blogg.



Mvh P

Postat av: Tobias

Publicerad 2012-03-22 17:25:39

Ja ÄNTLIGEN skeppar J.Crew till Sverige!

Postat av: SE

Publicerad 2012-03-22 18:24:14

Tänkte skriva något om tillbaka till ursprungsinläggen, men Matt sammanfattade exakt det jag tänkte. Mer sånt!

Postat av: Carl-Axel

Publicerad 2012-03-27 14:37:24

Jag kände precis likadant när jag åkte till Amsterdam i torsdags!

Postat av: paper service

Publicerad 2012-04-03 13:53:15

At the end of the summer in this city people could visit a lot of sales and buy high-qualitative clothing for small prise.

Postat av: Lund

Publicerad 2012-04-18 00:04:39

Beger mig själv till Milano inom kort, har du några tips?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela