Upplagt för något fint.

Publicerad 2012-06-12 08:27:13 i Allmänt,

Jag hade laddat för fest.  En weisssbier, en pale ale, en fin lager och en fulöl på slutet. Det skulle bli starten på en magisk EM-sommar. Aldrig någonsin har jag som sofflirare gått in i ett mästerskap med så positiva känslor. För första gången kändes det som vi hade ett spelskickligt och hungrigt mittfällt. En frisk och urstark Zlatan på topp och en härförare i Mellberg där bak. Upplagt för något nytt. Upplagt för något fint.
Några timmar innan Sveriges match hade England spelat oavgjort mot Frankrike i, enligt mig, turneringens hittills sämsta match. Nu skulle vi ta oss an en taggad hemmanation men med mycket press på sig. Upplagt för något bra. I mitt huvud skulle vi klara av anstormningen de första 15 för att sedan ta över mittfältet och vinna med 2-0.
Jag hade fel.
Vi hade inget mittfällt och det dröjde till att "Chippen" kom in sista 20 innan det började bli lite fart. Zlatan krigade som aldrig förr. Han ville vinna. Tillsammans med Martin Olsson verkade han vara den enda i Sverige som ville det.
Min öl smakade skit och det gjorde Sveriges totala försvarsinsats också. I motståndarlaget fanns en 35-årig halvskadad före detta skyttekung som hur enkelt som helst fick nicka in två mål. Första gången kom han upp ensam mot 5 svenskar i straffområdet. Vid andra får han cirkulerar runt och nicka in en hörna vid första stolpen.
Det får ju inte bara hända.
Det posisitva att ta med sig. Daniel Nannskog är bra i tv. England och Frankrike skrämmer inte. Jag tror fortfarande på en magisk EM-sommar. Nu gäller det för killarna att hålla ihop gruppen. Se sig själva i spegeln. Och spöa England.

Kommentarer

Postat av: Wille

Publicerad 2012-06-12 08:54:08

Fan, det där var faktiskt en tröst! Har varit så jävla nere...

Postat av: industribolaget

Publicerad 2012-06-12 08:56:39



Kämpa Wille!



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: Simon

Publicerad 2012-06-12 12:32:12

Jag tycker Lustig fick alldeles för lite skit för andra målet! Som högerback själv så vet jag att det första man lär sig är att man släpper inte sin stolpe på hörna. Aldrig.



Olsson krigade som aldrig förr! In med lite mer fart framåt inför nästa match och lite mer jävlar anamma bakåt så ska det kunna gå vägen! Kunde ju vara värre än England. De har väl bara en seger mot Sverige de senaste 40 åren?

Postat av: Daniel

Publicerad 2012-06-12 12:39:22

Precis som Wille säger, så har man vart sjukt nere efter matchen igår. Allt kändes så jävla hopplöst. Men din inställning smittar av sig, och det tackar jag för!



Nu är det med laddade batterier som jag åker ner till Kiev.



Heja Sverige!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela