Legendar

Publicerad 2012-06-13 12:43:07 i Allmänt,



Historien har en förmåga att älska legender. Belöna stora bedrifter och mod framför blygsamhet och feghet. Historien kommer ihåg vackra långskott och glömmer felpassar.


På fredag har elva svenska män chansen att skriva in sig i historieböckerna. Bli det vi vanliga människor behöver i vår vardagslunk. Legendarer.


Jag tror att En person kommer ta den chansen.


På andra sidan planhalvan kommer det att stå 11 engelsmän. Fotbollsspelare vars nation inte vunnit något sedan 1966. Spelare som också kämpar för överlevnad i gruppen.


Hungriga. Törstiga.


Läktarna kommer vara fulla av vitklädda krigare. Tiotusentals skrikande halsar som kommer bära fram sitt lag. God save the queen kommer att få betongfundamenten att skaka i Kiev.


Men vi ska inte vara rädda.


För det är då när allting verkar kört som han tar sin chans. Det är då han skriver sitt eget kapitel. Skapar historia.


En stenhård brytning. En vändning. Två snabba kortpassar. Löpning på yta. Dra isär försvararet. Ett perfekt instick. Ett skott. Ett mål. En vinst.


Jag tror på dig Zlatan.


Bli legendar.

 

Kommentarer

Postat av: joel

Publicerad 2012-06-13 15:28:11

Så vackert. Jag hoppas av hela mitt hjärta att Zlatan tar chansen!

Postat av: Gigi

Publicerad 2012-06-13 20:23:52

Samuel! Du fångar mycket på ett bra, för mig ofta unikt sätt. Fler gånger än vad som kanske vore rimligt har din blog haft direkt inverkan på mina klädköp och val av möblemang. Men den här gången får du mitt blod att rusa av fel anledning. För är det NÅGON i hela den svenska fotbollshistorien som är legendarisk så är det för fan Zlatan. Han är den största spelaren det här landet har haft och behöver inte göra ett smack mer för att bevisa det. Med det sagt, visst vore det trevligt om Sverige kunde vinna över England.



Kram och stort tack för en fin blogg!



Gigi, 34

Postat av: Magnus

Publicerad 2012-06-14 19:14:57

Zlatan väcker alltid känslor :)

Får jag yttra mig så säger jag som så att Zlatan är FÖR bra för det svenska landslaget. Alla tittar på Zlatan och förväntar sig att han ska vara världens bästa. Han är extremt bra men han behöver ha folk runt sig som är lika bra som i Milan t ex.

I matchen som vi spelade mot Ukraina så förväntade sig alla att Z ska fixa allt och det blev totalt tvärtom.

Skulle gärna vilja se en första halvlek mot England utan Z. Då måste alla prestera och inte förlita sig på Z.

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-06-16 12:25:11

Väldigt fint skrivet, fick rysningar i hela kroppen trots att jag visste matchens utgång. Men som Gigi sa; Zlatan är redan en av våra svenska fotbollslegendarer.

För övrigt tycker jag väldigt synd om Mellberg som trots sina två mål och gudabenådade insats inte fick bli hjälte i sitt sista mästerskap. Han var banne mig över allt.

Postat av: Jeremy Scott Adidas

Publicerad 2012-08-22 07:56:19

gerwger

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela