Oktober i New York

Publicerad 2011-09-05 21:37:02 i IB Utstyrsel,

Nu är det snart bara en månad kvar till New York. Det är en jobbresa med ett späckat schema. Men det kommer bli en del tid över för att handla det som måste handlas, dricka det som måste drickas och äta det som måste ätas. Har fått ett par riktigt fina tips på speak easy barer. Det har länge varit en dröm att kliva in från en regning gata, gå igenom en charkbutik, förbi korvar, lufttorkade skinkor, en stor skäggig gubbe med blodigt förkläde som blänger och fram till en omärkt dörr längst in. Där ringer man på en liten klocka. Dörren öppnas och på andra sidan serveras bourbon av märken man aldrig sett i ordentliga glas med tjock botten. På detta kommer det även bli tacos på La Esquina. Kan verkligen blir något utöver det vanliga det här känner jag. Jag tänker packa för både storm och värmebölja. En dagryggsäck måste jag dock införskaffa på hemmaplan. Just nu kommer de snyggaste från Amberg.

Mössa: J.Crew
Kavaj: Our Legacy
Skjorta: r by 45rpm
Jeans: Spellbound
Skor: Mark McNairy
Ryggsäck: Amberg
Bok: A Presidential Novel/Anonymous

Kommentarer

Postat av: Oscar

Publicerad 2011-09-05 22:45:38

Jag åker till NY jag med i oktober, ihop med flickvännen. Vad säger du om att slänga upp lite tips?

Postat av: Jackie

Publicerad 2011-09-06 11:52:27

Hoppas det hinner ta slut mellan dig och flickvännen Oscar, så du blir tvungen att resa ensam.

Postat av: Erik

Publicerad 2011-09-06 18:08:22

Ser fram emot blogginläggen efter resan och förväntar mig många fina tips, ska till staterna nästa sommar.

Postat av: Konsumären

Publicerad 2011-09-08 01:24:42

Kan verkligen rekommendera dig att åka till Brooklyn om du inte redan hade tänkt dig det. Där alla möjliga butiker, bland annat en hel del secondhand.

Postat av: Christoffer

Publicerad 2011-09-26 01:24:53

Snyggt med den röda mössan som bryter av!

Postat av: Coach Outlet Store Online

Publicerad 2011-12-17 09:49:14

This is a very good idea! Just want to say thank you for the information, you have to share Coach Outlet Store Online

. Just continue to write such a position. I will be your faithful reader. Thank you again.

Postat av: Alexander Hansson

Publicerad 2012-01-03 19:29:48

Brilljant kombo Samuel :). Finns inget att klaga på. Enkelt, smakfullt och stilrent med känslan att man har fötter på jorden. Well done. Vill även påpeka att din blogg lyser med sin perfektion, helt klart den mest givande bloggen som florerar på "flugan" internet. /Alex (Anna-saras kompis Linda Gadds pojkvän). :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela