Konrad Olssons New York tips

Publicerad 2011-09-27 21:22:25 i Tema USA,

Vi fortsätter med lite tips inför New York resan. I dag har turen kommit till duktiga bloggaren och redaktören för nya reportage och livsstilsmagasinet Icon. Första numret är ute nu och mycket läsvärt måste jag säga. En blandning av Filter som möter GQ som möter Monocle. Typ. Konrad tipsar om The Spotted Pig som tydligen ska ha de bästa lunchburgarna och han bjuder även på två bilder från sitt senaste besök. Det ser både snyggt och gott ut och det tackar vi för!

Bild: Konrad Olsson vars blogg ni hittar här.



Konrads tips: The Spotted Pig

Kommentarer

Postat av: Jason

Publicerad 2011-09-27 21:34:25

Härliga tips! Åker förhoppningsvis till New York till våren för att besöka en vän. :)

Men vad är det för bågar Konrad sportar? De ser schyssta ut!

Postat av: Konrad

Publicerad 2011-09-27 22:22:37

Bågarna: Oliver Peoples Sheldrake!

Postat av: David

Publicerad 2011-09-28 02:58:00

Absolut ett bra ställe! Lite trist med ett tips som finns med i lonely planet kanske, men absolut värt ett besök

Postat av: L

Publicerad 2011-09-28 09:02:32

Spotted Pig är i en klass för sig!

Postat av: Emil

Publicerad 2011-09-28 09:33:22

Här kommer lite tips som jag hade med mig när jag var i NYC i somras (endast mat):



Osteria Morini (riktigt bra pastarestaurang, inte så dyrt) - 218 Lafayette Street (mellan Kenmare och Spring Street).

L’Esquina - 114 Kenmare St.

Risotteria - 270 Bleecker Street

Spotted pig - 314 W. 11th Street @ Greenwich St.

Mud - 307 East 9th Street (lunch/café)

The Beagle (cocktails och grym mat) - 162 Avenue A

Roberta’s (Bra pizza) - 261 Moore St Brooklyn, Morgan Ave stop on train

DuMont Burger - 432 Union Avenue

Rabbit Hole - 352 Bedford Avenue (café I Williamsburg)

Juliettes (Brunch) - 135 N 5th St (between Bedford Ave & Berry St)

Fatty cue – 91 south 6th street

Mable's Smokehouse and Banquet Hall - 44 Berry Street

Williamsburg Smorgasburg (lördagar) - 27 North 6th St. (btw. Kent Ave. + East River.)

Fette Sau - 354 Metropolitan Avenue

Locanda Verde (Italiensk-Amerikansk mat) . 377 Greenwich street

Rigoletto Pizza - 208 Columbus Ave (mellan 69th och 70th Street)

Go burger - 1448 2nd Ave (mellan E75th och E76th Street)

Palacio Azteca - 1374 York Ave (mellan 73rd och 74th Street).

Taco Taco - 1726 2nd Ave (Mellan 89th och 90th Street).

Habana – 17 Prince street (precis i korsningen elizabeth street)

Rocking Horse Mexican Cafe - 182 8th Avenue

Freemans Restaurant – End of Freeman alley off Rivington street (between Chrystie and the Bowery)

Zucco: Le French Diner - 188 Orchard St

Schiller’s Liquor Bar - 131 Rivington St (between Norfolk St & Suffolk St)

Shake shack burgers – Madison square park, Madison ave. and east 23rd st.



Enjoy!



P.S Roberta's i Williamsburg har den bästa pizzan jag ätit i hela mitt liv.

Postat av: eric

Publicerad 2011-09-28 17:29:23

skit i burgaren pa spotted pig - kor pa poussin (kycklingen) istallet oftast har spotted pig kanon fin kanin ocksa

Postat av: Charlotte

Publicerad 2011-11-24 14:29:29

Mer New York tips finns på - http://www.newyorkinspiration.com

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela