Dagen då gruset försvann.

Publicerad 2011-03-28 19:18:03 i Allmänt,


Nu är det hög tid för vårtecken. Och vissa är viktigare än andra. Jag går och väntar på den där morgonen när man kliver ut på trottoaren och inser att kommunen sopat upp gruset. Då är det vår på riktigt. Kommungubbarna tar inga risker med gruset. När de väl sopat upp det så vet man att det inte blir mer is. Då är det äntligen säkert att ta fram vårskorna som  legat framme i hallen och retat dig sedan du köpte dem i februari. När man var mindre var det en ännu större lycka eftersom man slapp riskera knäskålarna i kurvorna när man lekte Dunken. Ett felsteg på gruset med Kinaskorna och du hade sårskorpor till midsommar. Så nu hoppas jag att dagen snart är kommen så att jag slipper gå på tå med mina vita låga Converse mellan vattenpölar och isfläckar.

Kommentarer

Postat av: Anton

Publicerad 2011-03-30 11:03:02

I Göteborg har det minsann börjat sopas. Gott.

Postat av: Simon

Publicerad 2011-03-30 11:59:27

Kanske säkraste vårtecknet ever! Borde vara dags snart, tycker du inte det?! Jag sitter i kontor nere på söder och här är det fortfarande grus på trottoarerna.

Postat av: FowZie

Publicerad 2011-04-02 22:28:10

det låter ju skitbra! (:

Postat av: Ivar

Publicerad 2011-04-03 22:36:16

Jag har inte förstått charmen med Converseskor. Visst dom är billiga för ungdommarna. Men det råder någon slags hysteri krin converse iaf i Sthlm som jag inte förstår.

Postat av: frank

Publicerad 2011-04-05 09:50:57

Converseskor kan vara riktigt snygga

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela