Utstyrsel: Fredagsmagi i juni

Publicerad 2010-05-30 19:51:36 i IB Utstyrsel,

Trots att det är söndag idag så vill jag ändå skriva om den speciella fredagsmagin. Den infinner sig under sommarmånaderna då kvällarna är som ljusast, man kan slå igen datorn lite extra tidigt och kliva ut i eftermiddagsolen på stan. Framför dig väntar en helkväll och två lediga dagar på det. Den bästa fredagsmagin infinner sig just en sån kväll när solen lyser som bäst, vänner möts på uteserveringar och i all hast beslutas det om en enkel middag. Råvaror inhandlas på torg och i butik, väl hemma delas sysslorna upp, grillen tänds, balkongdörren står på vid gavel och volymen vrids upp.
Det finns inte mycket som slår en hemgjord Mojito med mynta från den egna krukan, grillad fisk med citron och en kall sommaröl. Till efterätt serveras grillade persikohalvor med vaniljkesella innan nya planer börjar smidas om kvällens vidare äventyr. Och mitt i all denna magi vet man att dagen efter är en lördag.


Tröja: Our Legacy
Skjorta: Gitman Bros. Vintage
Jeans: Kicking Mule
Skor: Bally
Bågar: Persol
Öl: Anchor Summer Ale


Kommentarer

Postat av: Simon

Publicerad 2010-05-30 20:07:39

Är man hemma hos någon som har tillgång till frys så skulle jag nog unna mig riktig vaniljglass till persikohalvorna ;)



I övrigt håller jag med! Lägenheten får gärna ligga nära en park så att spontanmiddagen kan avslutas med folle och kubb i gräset!

Postat av: Philip

Publicerad 2010-05-30 21:52:30

Yes, spot on som vanligt! Kul att få lite matinspiration också, fortsätt gärna att blanda in det bland kläderna.

Postat av: Niklas

Publicerad 2010-05-30 23:17:25

Är tröjan från Our Legacy från en tidigare kollektion? Hittar den inte i deras nuvarande sortiment.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-31 04:58:30

Anchor summer är väl ingen Ale dock?

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-05-31 07:04:32



Niklas,



Det stämmer att det är en gammal tröja.



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: Simon

Publicerad 2010-05-31 09:38:10

Huruvida det är en "ale" beror på definitionen. Min lekmnannatolkning är att även om Ale traditionellt inte tillverkat av mältat vete så är denna öl jäst under temperaturförhållanden och med den typen av jäst som karaktäriserar en ale. Jag skulle således säga att den räknas som ale, även om den ligger någonstans i gränslandet! Eller?!

Postat av: Fredrik

Publicerad 2010-05-31 18:32:23

Av det du skriver blir man förbaskat sugen på att bara ta ledigt och låta sig flyta med i vännernas stoj med skärgård, grillning och öl som enda ingredienser.

Postat av: John

Publicerad 2010-05-31 20:27:15

Någon som har ett tips på en tröja liknande den från our legacy? dvs. beige/vit kabelstickad?

Postat av: Gonçalo

Publicerad 2010-05-31 20:59:29

Great sweater. Wish I had bought it.

Postat av: Mackan

Publicerad 2010-06-01 09:27:20

KUl att du visar samma outfit varje gång. Samma, samma, samma...... alltid kul med utveckling...

Samma, samma,samma,bla, bla, bla, bla, gääääsp

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-06-01 13:01:58



Mackan,



Industribolaget är som en riktig garderob. Man får jobba med det man har helt enkelt. Jag i vardagen byter heller inte stil från ena dagen till en annan utan kör på det jag trivs i och tycker är snyggt.

Bilderna jag lägger upp här på bloggen speglar min personliga stil och det kommer inte att ändras.



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: Axel

Publicerad 2010-06-06 13:02:12

Gant rugger har en kabelstickad inne, jag skulle säga att den är finare. Den finns i biege/vit på Gant i PUB sthlm. Har själv en sådan. Riktigt skön känsla i plagget. :)

Postat av: Christoffer Widström

Publicerad 2010-06-06 20:02:54

Köpte Persol-bågarna idag, vikbar modell, och är riktigt nöjd. Tack för tipset!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela