Utstyrsel: Industribolaget Woman

Publicerad 2010-03-30 22:25:38 i IB Utstyrsel,

Läsaren "Anna" kommenterade häromdagen och efterfrågade en utstyrsel för tjejer. En kul utmaning och jag har nu klurat på det här i några dagar. Det slog mig att jag hade jättesvårt att bestämma mig för vilken tjejstil som jag tycker är snygg. Jag surfade runt på i en del webshops och slogs av det enorma utbudet! Det finns hur mycket som helst och ur ett bloggperspektiv så är det rena guldgruvan när man jagar bilder. Men jag kunde inte se själva resultatet framför mig. Den slutgiltiga källan till inspiration hittade jag hos Claes Juhlin som lyft fram följande bild.


Det här är en kombination som jag gillar, med det rufsiga håret, finkavajen på ett ledigt sätt, t-shirt och slitna jeans.
Så "Anna", här kommer den nu, den första och troligtvist enda tjejutstyrseln på Industribolaget. Den kommer tillsammans med hur jag själv skulle klä mig om jag hade lyckan att gå bredvid och hålla hand en solig eftermiddag.

Jacka: Garbstore                                                                                  Kavaj: Theory
Skjorta: Hamilton                                                                                 Linne: Helmut Lang
Byxa: Gant by Michael Bastian                                                              Jeans: Prps
Skor. New Balance                                                                               Skor: Max Mara
Bågar: Persol                                                                                       Bågar: Ray Ban
Tröja: Acne

Kommentarer

Postat av: Phil

Publicerad 2010-03-30 23:56:28

Den bilden är ju helt fantastisk. Hade nästan tänkt att skriva ett inlägg i min egen blogg om den bilden. Perfektion.

Postat av: Tom

Publicerad 2010-03-31 16:17:54

Fick inget svar förra gången så provar igen, vart hittar jag NB skorna? :)

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-03-31 16:27:47



Hej Tom,



Sorry att jag inte svarade. Jag har letat efter skorna men kan inte minnas var jag plockade bilden. Ibland är jag lite slarvig och glömmer märka upp bilderna. Har du kollat Sneakers N' Stuff?



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: Spicey

Publicerad 2010-03-31 17:43:47

Här finns ett par NB som jag tycker är strået vassare, hittade dock inte modellen ovan: http://caliroots.com/sfd/product.asp?id=21628

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-31 18:35:49



bilden är fin. Och kläderna funkar väl dom med på rätt person... men helloooo skorna... hur gick tankegångarna där? jag får sätta ner foten! specielt klackarna jättefula!! och passa absolut inte till kläderna.



Postat av: Annasara

Publicerad 2010-03-31 18:55:20

störtlöjligt och skriva kritik anonymt... men det va inte meningen. datorn hängde sig o så... inlägget om att det va fula skor va alltså från mig!



kram Lillasyster

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-03-31 19:12:59



Annasara,



Ha ha ha, ja du är hård du! Jag gjorde ett ärligt försök i alla fall men kommer nog hålla mig till ofodrade kavajer och lågskor i framtiden :)



Kram



Samuel

industribolaget.se

Postat av: Anna

Publicerad 2010-03-31 19:23:25

Hej! Vad roligt att du snappade upp min utmaning så snabbt. Jag gillar din look för tjejer men tycker att du ska ta ut svängarna mer nästa gång. För det blir väl en nästa gång? :) Vh.

Postat av: sofie

Publicerad 2010-03-31 19:27:10

tycker att det är orättvist att du skall ha sköna skor och tjejen inte kunna springa....

Postat av: matilda

Publicerad 2010-04-01 17:07:05

för att vara din första kvinnliga outfit var den riktigt lyckad! supersnyggt

Postat av: lulu

Publicerad 2010-04-01 18:26:31

OK nu måste jag bara få veta. De där Gant-byxorna. Var finns de att köpa?

Postat av: Axel

Publicerad 2010-04-01 22:01:43

Gant-brallorna finns inte i butik för än i augusti.

Ruggigt snygga iaf.. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela