Baseball eller bomber?

Publicerad 2010-03-31 20:15:46 i Allmänt,

Som sagt, det förra inlägget var första och sista gången. Nu över till annat, nämligen vårjackan. Jag funderar lite över en baseballjacka eller en bomber. Baseballjackan känns rätt svår och matcha i färgen vilket väger över till bomberjackans fördel. Jag tycker även att bomberjackan har större möjligheter att vara snygg till både skjorta och t-shirt. Sannolikheten är dock rätt stor att jag fortsätter att bara leva med en ofodrad kavaj.


Jackor: Gant och A.P.C

Kommentarer

Postat av: J

Publicerad 2010-03-31 21:37:22

Själv är jag inte mycket för baseballjackor så jag röstar bomber, särskilt om det är en A.P.C.



Jag skulle dock valt en Baracuta framför båda!

Postat av: Erik

Publicerad 2010-03-31 22:39:22

Själv satsade på en mörkblå bomber från Ljung. Kändes helt rätt. Det som du nämner med matchningen av färger med en baseballjacka. Det kan ju både bli en hiss och en diss!

Postat av: onesh

Publicerad 2010-03-31 22:46:39

http://www.aplace.com/product/category-outerwear/build-jacket-blue



köpte en sån, billig och perfekt till vår/sommar :)

Postat av: Christopher

Publicerad 2010-03-31 23:54:47

Baseball, helt klart!

Postat av: Simon

Publicerad 2010-04-01 09:57:34

Nej jag måste nog säga basebolljackan. Svårare, men bättre när man lyckas!

Postat av: Jocke

Publicerad 2010-04-01 12:10:28

Båda, sålänge bomberjackan inte är av den klassiska typen (dvs. breda axlar och vida armar) är det ett jäkligt användbart plagg. Basebolljackan svårare att lyckas med men lite roligare...

Postat av: Eric

Publicerad 2010-04-01 13:58:06

Haha, jag köpte precis APC-jackan i NY! Kul att man hänger med i trenderna utan att veta det själv! :)

Postat av: ant

Publicerad 2010-04-01 17:08:46

bomber är snäppet bättre tycker jag

Postat av: a

Publicerad 2010-04-01 20:41:05

Basebolljacka är faktiskt riktigt coolt och jag förstår inte vad du menar med att det är svårt till t-shirt eller skjorta, supercoolt till båda. Vilken menar du inte funkar till. Gants jacka har skin ärmar vilket jag tycker är ganska kaxigt och kommer slitas fint. Jag för däremot skinjacka i bomberstuk och en gammal parkas. Tycker jag funkar...

Postat av: Erik

Publicerad 2010-04-01 20:42:22

Baracuta lager den perfekte vårjakken, synes jeg. Ellers hadde Band of Outsiders en fantastisk baseballjakke i vår-/sommerkolleksjonen for et år siden. Den dukker av og til opp til salgs på ebay og superfuture fortsatt.

Postat av: Ponyboy Curtis

Publicerad 2010-04-02 02:19:44

Vart finnes Gant Rugger jackan? Eller det är ett A/W plagg?



Tack som vanligt för en, ibland lite dåligt uppdaterad, men ack så bra blogg.



Postat av: Martin

Publicerad 2010-04-07 10:21:23

Baseballjackan, definitivt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela