Utstyrsel: The Jamie Oliver moment

Publicerad 2010-02-27 20:12:29 i IB Utstyrsel,

I förmiddags när jag satt vid köksbordet och betade av lite lördagsjobb så snurrade ett gammalt avsnitt av Nakna Kocken med Jamie Oliver på min tv i bakgrunden. Jag är sjukt svag för de där A-Team-liknande musikpartierna när Jamie åker runt på sin Vespa till grönsakshandlare, osterior, slaktare, och allmänt sköna italienare som föreser honom med godsaker till tonerna av glad musik. Min promenad till ICA som går genom slask och svart snö känns inte alls lika sexig och det spelas inte ens 90-tals popmusik i bakgrunden. Regissören av mitt vardagsliv borde avgå.
Till våren ska jag, iklädd följande, därför göra det till en sport att gå till en butik för varje vara som står på min inköpslista. Kosta vad det kosta vill. Jag ska även se till att hela lägenheten blir ett enda stort slitet matbord i massivt trä.



Bild via men.style.com

Jacka: Woolrich
Skjorta: Ralph Lauren
Byxor: Acne
Skor: Our Legacy
Väska: Sandqvist
Mössa: Factotum

Kommentarer

Postat av: David

Publicerad 2010-02-27 22:40:35

Snyggt som vanligt, gillar ryggsäcken och skorna mest. Skjortan kunde kanske vara snyggare om något skulle förbättras.



Uppdatera mer :)

Postat av: D

Publicerad 2010-02-28 02:19:43

Har en fråga till dig



Är flanell och jeanskjortor fortfarande något att satsa på till hösten. Eller sjunger de trenderna på sista versen?



Mvh/ D

Postat av: thomas

Publicerad 2010-02-28 04:06:54

Gör en matchande outfit till ett par gröna Tretorn

Postat av: Mr Sartorial

Publicerad 2010-02-28 15:35:34

Cool sida, har tyvärr missat den tidigare, men kommer gärna igen. Snygga kombinationer i casual stil.

Postat av: Mathias

Publicerad 2010-02-28 18:50:19

Taylors & Jones - Korv



Winjas ost & Vinkällare - ost, chark, oljor m.m



Petite france - bröd



Allt inom 10 min promenad från varandra, där har du din runda för en lyckad kväll.

Postat av: albin

Publicerad 2010-02-28 23:41:24

Snyggaste outfiten på länge, måste jag säga!

Postat av: Andreas

Publicerad 2010-03-01 00:03:29

Var hittade du jackan? Hittar den vare sig på länk eller på woolrich hemsida. Riktigt fin!

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-03-01 15:14:13

Andreas,



Jag hittade jackan på Oipollis Flickr. Den kommer nog upp på deras webshop närsom.



Albin,



Det var roligt att höra!



Mathias,



Tack för tips! Ska genast besökas.



Mr Sartorial,



Du är så välkommen!



D,



Jag brukar köra på tills jag själv tröttnar på plaggen/stilen oavsett trend.



David,



Tack för feedback! Jag ska göra mitt bästa.



Mvh



Samuel

industribolaget.se



Postat av: A

Publicerad 2010-03-01 23:20:26

Tjena Sam!



Skulle du inte kunna göra en outfit kring en ljusblå skjorta med vit krage? Köpte mig en fin sådan på rea häromdagen, men kan inte riktig tänka mig hur jag ska använda den!

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-03-02 08:24:48



A,



Kan denna fungera tillsvidare? http://industribolaget.blogg.se/2009/october/utstyrsel-gordon-gecko-anno-2010-fast-snall.html#comment



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: A

Publicerad 2010-03-02 12:36:19

Tackar! Grymt snyggt som vanligt. Hur tycker du annars att "wall-street" krage ska användas?

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-02 13:16:31

grymt inlägg som alltid! får man fråga hur många läsare du har per dag?

Postat av: industribolaget

Publicerad 2010-03-02 14:23:20



A,



Kul att du gillade den. Det är ju en liten balansgång där med kragen. Personligen tycker jag inte det är så snyggt när det blir för mycket "wall street" eller schtek över det hela. Jag har en liten grövre skjorta med vit krage från J.Crew som jag tycker är lagom.



Anonym,



Ang antalet läsare så varierar det beroende på hur ofta jag uppdaterar. Men jag brukar kunna klättra över 1000 unika per dag.

Info borde finnas på Bloggtoppen och Bloggportalen?



Mvh



Samuel

industribolaget.se

Postat av: A

Publicerad 2010-03-02 14:41:30

Det är exakt det jag vill undvika, allt det klychiga "stekiga". Men det är tråkigt att helt utesluta dessa skjortor. Känner du dig manad får du gärna ge dig på ett försök att hitta en fin kombo :)

Väl mött

Postat av: D

Publicerad 2010-03-02 17:26:11

På tal om Gekko, han gör comeback i Wall street 2.

Postat av: anton

Publicerad 2010-03-02 18:39:26

klockrent :)

Postat av: bodil

Publicerad 2010-03-03 12:16:29

ryggan från sandqvist är rätt fantastisk. petade på den lite drömskt under terminal 2 mässan för några veckor sen, mkt mkt fin.



gillar din blogg föresten.

Postat av: Robinson

Publicerad 2010-03-03 23:52:10

Great look, that pack really completes it all.

Postat av: Gustaf

Publicerad 2010-03-07 21:10:50

Nu kärade jag ner mig i ryggsäcken.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela