Industribolagets årsbästalista 2010

Publicerad 2010-12-21 15:54:28 i Allmänt,

Det drar ihop sig till att summera 2010. Flera listor har redan gått i tryck på olika håll och jag ska inte vara
sämre. Min lista skiljer sig dock lite mot andra då det kan tänka sig att gamla grejer dyker upp. Det handlar då helt enklet om att de är nya för mig och inte för 2010. Ni märker även att det är delat pris på vissa platser och det beror på att jag har haft svårt att bestämma mig. Som tur är så är det min blogg och jag bestämmer. Kommentera gärna och skriv egna utmärkelser!

Årets online: Valetmag
Årets skiva: Vilja Bli/ Oskar Linnros & Body Talk/Robyn
Årets klädmärke: Gant Rugger
Årets accessoarmärke: Sandqvist
Årets nykomling: Nic & Mel & TravelTeq
Årets bok: Race of a Lifetime/Halperin, Heileman
Årets inspiration: Sartorially Inclined
Årets stil: Broken Preppy
Årets färg på jacka: Orange
Årets tillbehör: Slitet brunt läder
Årets comeback: Dunvästen & Jeansshortsen
Årets t-shirt: Button down-skjortan
Årets samhällskommentarer: TVR
Årets bullar: Valhalla Bageriet & Brunkebergsbageriet
Årets restaurang: La Neta
Årets mat: Salciccia
Årets öl: Red Seal Ale
Årets film: The Social Network & Crazy Heart
Årets konsert: Miike Snow på Debaser Medis
Årets serie: How to Make it in America
Årets TV: Mauro & Pluras Kök

Kommentarer

Postat av: Johannes

Publicerad 2010-12-21 17:30:54

Bra lista. Som ett litet komplement till ölen kan jag tycka att årets julöl bör vara Nils Oscars Julöl.

Postat av: oscar

Publicerad 2010-12-21 19:27:33

riktigt bra lista! dock skulle jag vilja komplettera en punkt, "årets klädmärke", där jag vill pusha för Our Legacy som gjort riktigt fina grejer hela året!



god jul!

Postat av: M

Publicerad 2010-12-22 09:22:08

Årets butik?

Postat av: Big K

Publicerad 2010-12-23 12:31:11

Jag tycker det är ganska roligt hur Oskar Linnros och Ray Adams har valt att gå olika vägar men endo gjort exakt samma sak. Kunde dom inte bara ha snackat ihop sig lite innan.



Oskar- Du Ray, vad sägs om att gå över till det lite mer poppiga hållet?

Ray- Va! Vill du också det? Åh vilken lättnad, jag som inte vågat fråga. Men du...vad sägs om att vara kroppsmålade på nästa platta?

Oskar- Precis vad jag tänkte. Tänk att du och jag är så jäkla lika. Vi gillar både musik, mode, kroppsmålning...vi ska hålla ihop för alltid!

Postat av: Kalle

Publicerad 2010-12-26 20:41:58

Årets färg på jacka - orange? Vågat!



För övrigt, årets öl: ängöl! från ängö kvartersbryggeri

Postat av: E

Publicerad 2010-12-27 22:34:08

Snygg variation av årsettor! Diggar årets jackfärg.

"Vilja Bli" är en fin debut, men enligt mig inte tillräckligt stark för att slå in sig bland årets bästa skivor. Har själv listat årets 10 bästa album på min nedan angivna musikblogg - ta en titt om du har tid/intresse!



Mvh, E

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela