Utstyrsel: Funderar över den tid som flytt

Publicerad 2009-09-30 21:20:17 i IB Utstyrsel,

Början på hösten är för mig en tid då man funderar mycket över den tid som flytt. Tiden då man ångrar allt det där man inte gjorde under sommaren. Alla middagar man inte bjöd in till, den där tjejen som du aldrig gick fram till, promenaderna och samtalen i sommarnatten som aldrig blev av. Ja, ni förstår.
Allt det där funderar jag på när jag nu i sann broken preppystil vandrar omkring i Mauro Scoccos Stockholm i vacker höstskrud. Man ska sparka på löv, ha mössa, titta på flyttfåglar och läsa bok. Jaga sol på lunchen. Kanske hytta med näven åt nån jävel som gjort dig orätt. Upptäcka ny musik. Förhoppningsvis inte bara ensamma sing and songwriters från någon hydda i Maine som deppar ner totalt. Svettas på dansgolvet. Känna basen i kroppen. Drömma om en perfekt skidsemester med dubbelsängar, träsoffa med stickigt tyg och bastudoft.
Självklart ska man även ha en rackarns go kavaj eller blazer i något Tweedliknande materiel som man kan borra ner händerna i. Tänk här Robert Redford i 3 Days of the Condor eller Spy Game.


Kavaj: Our Legacy
Cardigan: Ralph Lauren Rugby
Skjorta: R by 45rpm
Kängor: Our Legacy
Jeans: Garbstore
Slips: Band of Outsiders
Palmemössa: Mads Norgaard

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-09-30 21:42:16

Mellancool, igen?

Postat av: industribolaget

Publicerad 2009-09-30 21:45:46



Cumpan,



försöker mest set the mood :)



/ Samuel

Postat av: Kalle

Publicerad 2009-09-30 21:51:57

sår bra koll du har på allt. du har inte tips på nätbutiker med snygga boots?

Postat av: Mårten

Publicerad 2009-09-30 21:57:10

Tja. Jag har den koftan, köpt för ett år sedan i new york. Men jag använder den aldrig. Du är inte intresserad av att köpa den?



MVH Mårten

Postat av: industribolaget

Publicerad 2009-09-30 22:04:50



Mårten,



Vilken storlek är det och vad vill du ha för den?



Mvh



Samuel

Postat av: industribolaget

Publicerad 2009-09-30 22:05:41



Kalle,



Kolla in urbana.se



Mvh



Samuel

Postat av: Mårten

Publicerad 2009-10-02 18:55:40

Det är en Large men den är liten i storlek. Jag har vanligtvis small och den är lite för stor för mig. 800kr skulle jag kunna tänka mig att sälja den för.



MVH Mårten

Postat av: S

Publicerad 2009-10-02 19:06:58

Någon som vet var man kan köpa mössan? vad den kostar och om den finns i andra färger?

Postat av: Mårten

Publicerad 2009-10-02 22:33:06

Tja. Det är storlek Large på tröjan. Men den är väldigt liten i storleken. Jag har normalt small och den är lite för stor för mig. Jag skulle kunna tänka mig att sälja den för 800kr.



MVH Mårten

Postat av: industribolaget

Publicerad 2009-10-05 17:13:04



Mårten,





Ok, jag får nog passa på köpet. Ligger redan över budget denna månad :)



Mvh



Samuel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela