Kapitel 2. Klockan är tio. Vet du var du är Leumas Pax?

Publicerad 2009-10-27 22:08:00 i En annan dag med Leumas Pax,

Kapitel 2 - Klockan är tio. Vet du var du är Leumas Pax?

På något sätt hade han lyckats somna på mage med ansiktet på själva telefonen och det var just telefonens vibrator som väckte Leumas Pax med ett ryck. Av någon underlig anledning hade han ställt in alarmet på klockan tio. Varför gjorde jag det sa han högt för sig själv och hörde hur raspig hans röst lät. Munnen smakade Maker’s Mark och Big Mac. Fy fan.
I en långsam rörelse reste han sig upp och satte sig på sängkanten. Han stirrade ner på sina nakna fötter och trummade lite med tårna mot fiskbensparketten. Det kändes som någon satt ett skruvstäd kring tinningarna och magen kändes dov och sur. Tydliga livstecken om inte annat. Han gjorde ett försök att resa sig upp men det snurrade genast till så han satte sig ner igen. Han vilade armbågarna mot låren. Tre djupa andetag. Vad har hänt? Jag är i alla fall hemma tänkte han. Hemma och ensam.
Sakta började Leumas Pax pussla ihop gårdagskvällen. Två dagar efter det att han med dunder och brak , men på eget initiativ, sett till att han fått sparken från sitt jobb som informatör på Lärarnas Riksförbund. Knappt nio månader efter det att han flyttat hem från USA med stora planer om framtiden. Den storstilade hemkomsten hade inte riktigt blivit som han tänkt sig.
Nu var det dock inte så konstigt att han mådde som han mådde. Han hade druckit oavbrutet i nästan 48 h. En regelrätt bender av rang om han fick säga det själv. Eller som Per Elofsson en brukade säga, bara att gå hem, bryta ihop och komma igen. Leumas svepte med blicken över den lilla men smakfullt inredda tvårummaren. En enda röra. Oreda var det värsta han visste, men just nu fick det va. Han gick ut i köket slängde i en näve Resorb i ett stort vattenglas. Medan han väntade på att tabletterna höll på att lösas upp tittade han ut över Stockholm genom sitt köksfönster. Undrar om framtiden fanns där ute. Hans framtid. Leumas kände illamåendet komma krypande, blundade och svepte vattenglaset i en rörelse. En del av Resorbtabletterna hade inte lösts upp ännu så han tuggade i sig skiten väg tillbaka till sägen.  Han la sig på rugg, blundade och tänkte på tillbaka på tiden med henne. Förra hösten i hennes föräldrars trähus med den stora verandan utanför Boston.

Rock: Steven Alan
Cardigan: Our Legacy
Skjorta: Our Legacy
Jeans: Weekday
Mössa: Beams
Skor: Red Wing

Kommentarer

Postat av: Potter

Publicerad 2009-10-28 00:08:33

Boom!



Vilken dag! Tre hogklassiga inlagg. Leumas Pax - min typ av hjalte!

Postat av: Andreas

Publicerad 2009-10-28 10:44:55

Detta var mycket vackert, precis min smak. Gillar jackan starkt. Provade den på Nitty Gritty och den sitter även som en smäck. Keep up the good work.

Postat av: Hugo

Publicerad 2009-10-28 12:40:33

Snyggaste utstyrseln på länge. Älskar allt utom skorna.



Hugo

Postat av: a

Publicerad 2009-10-29 10:54:42

Jag gillar skorna, rejäla, de kan man kliva runt i även de regnigaste höstdagarna.

Postat av: alfred

Publicerad 2009-10-31 21:22:30

http://jakedavis.typepad.com/



In och rösta på Industribolaget!

Postat av: Magnus

Publicerad 2009-11-02 11:43:49

Samuel du måste försöka skriva inlägg lite oftare! Bloggen är ju så bra, se till att publiken blir underhållen. Ser gärna ett inlägg om en lite grövre tweedkavaj som funkar som jacka när det inte är alltför regnigt eller kallt ute. Tack!

Postat av: industribolaget

Publicerad 2009-11-02 13:30:42



Magnus,



Kul att du gillar bloggen.

Jag försöker skriva så ofta jag kan och hinner. Vissa veckor blir det färre inlägg och ibland blir det fler

Det är mycket annat som ska klaras av på dagarna så bloggar gör jag kvällstid och det är inte alltid som drivet och inspirationen infinner sig :)



Jag krigar på helt enkelt.



Mvh



Samuel

industribolaget.blogg.se

Postat av: Max

Publicerad 2009-11-02 18:35:30

Fan alltså! Du är ju för jäkla bra just nu! Älskar när du uppdaterar med lite tätare mellanrum! Fortsätt i samma takt men tumma inte på kvalitén!

Postat av: Pace.

Publicerad 2009-11-03 01:49:28

Gillar skjortan skarpt.



/Pacemakers.

Postat av: Jens

Publicerad 2009-11-04 09:01:11

Jag följer din blogg med glädje. Jag tycker att du många gånger för in lite ljus i den nu mörka vardagen. Keep up the good work!



Många kommenterar kring kläderna (inte helt oväntat kanske) men jag måste också hylla bilden i inlägget. Den är helt magnifik.

Postat av: Olof

Publicerad 2009-11-05 00:22:44

Fint skrivet Sampe! Väl sammansatt. Jag väntar fortfarande på inläggen med utmaningen vinterjackor ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela