Utstyrsel: Gypset som en ung Lowell Bergman

Publicerad 2009-11-30 21:55:26 i IB Utstyrsel,

Jag fastnade för reportaget om Gypsets i söndagens DN. Tre modiga personer berättade om sin fantastiska liv som vår tids lyxluffare. Människor som lämnat Sverige för att göra det där lilla extra som vi andra inte vågar. Det vill säga att lämna trygga Sverige med vänner och familj för att leva ut den egna drömmen.
Fascinerande och inspirerande som verkligen fick hjärnan att börja gå igång på riktigt.
Industribolagets gypset är en ung Lowell Bergman. En kille man skickar till världens alla hörn för att träffa mystiska oljesheiker och fd CIA agenter i exil. Industribolagets egna gypset lever sitt liv i Istanbul, New York, Washington, Beirut, Shanghai, Paris och Kapstaden. Varje år, lagom till jul och midsommar, landar han hemma i Sverige för att ladda batterierna med vänner och familj. Men Industribolagets gypsetare är rastlös. Han har ett mål, ett högre syfte, att berätta för världen och världen.


Bågar: Ray Ban
Cardigan: Ralph Lauren
Skjorta:Our Legacy
Kavaj: Our Legacy
Skor: Rachel Comey
Väskor: J Crew & Billy Kirk
Mobil: Iphone
Kamera: Panasonic
Klocka: Timex
Böcker: The Vesuvius Club/Mark Gatiss & For Whom The Bell Tolls/ Ernest Hemingway
Tidning: GQ

Kommentarer

Postat av: Annasatra

Publicerad 2009-11-30 23:12:19

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-30 23:14:42

lägg upp en sån dära julklappstips/önskelista!

det känns bra om du gör det tycker jag. Lite årets julklapp och vad som du själv helst hittar när du river upp pappret på klapparna.

Postat av: Anton

Publicerad 2009-11-30 23:54:52

Riktigt snygg outfit! Jag älskar skjortan. Håller med föregående, en julklappslista skulle inte vara fel.



/Anton

http://antonnilssamuel.blogg.se

Postat av: Lilla Södergatan

Publicerad 2009-12-01 00:27:25

Riktigt sjysst kit. Nu vill man ut och röra på sig.

Postat av: Fredrik

Publicerad 2009-12-01 09:28:38

Ja, det är ju ruskigt trevligt för dem som har pengarna till det och dessutom ett medföljande behov av att tala om det för allt och alla.



Men som vanligt, fin outfit!

Postat av: bingbongpingisboll

Publicerad 2009-12-01 11:35:20

G-sus vilken skitnödig artikel (den i DN). Gypset.. Ha ha ha. Snacka om nyhetstorka.



Kan verkligen se den stackars reporten som fått i uppdrag att skriva ihop artikeln. "Öööh du Nisse, jag såg något om "Gypsy Chic", eller vad det nu hette, i Vanity Fair, kan du inte skriva ihop något till vår Livstidsbilaga? Du vet, lite Hemingway fast 2009 liksom.."

Postat av: Hög På Sthlm

Publicerad 2009-12-01 16:16:09

Gypsy Jetset!



Lyckan är att jag har hus i turkiet istanbul, mycket dynamiskt stad med hur mkt spännande som helst att upptäcka!



Sen att kunna få låna llägenhet så ofta jag vill i NY är nöten. Dra till manhattan och chilla är the hook. Speciellt om man gillara shopping och uteliv och livets goda sidor....

Postat av: Christopher

Publicerad 2009-12-01 20:39:53

Gypset = det töntigaste jag hört. Outfiten = snygg som vanligt.

Postat av: No Remorse Musik & Film

Publicerad 2009-12-01 21:07:19

Premiär för No Remorse blogg!



Var med i bloggtävlingen och vinn cds!



No Remorse film och musikverksamhet för ungdomar.

Postat av: luziana

Publicerad 2009-12-01 21:20:58

Hitta n bloggare som gör en "undersökning" om KENZA :/.. Sjuuk kolla in mitt inlägg som heter helt sjukt!.. allt bloggaren skrev står där



Skriv vad ni tycker för jag tycker det är SJUKT!!?

Postat av: Hell's Bitches - The naked truth!

Publicerad 2009-12-01 21:24:24

Snyggt! Och ja - precis!

Postat av: dicken

Publicerad 2009-12-01 23:10:03

Riktigt snyggt som vanligt.

Sam, vad tror du om att göra ett inlägg om bruna lågskor i lite olika prisklasser?

Postat av: G.N.

Publicerad 2009-12-02 00:28:45

Hmm, om man skulle läsa lite Hemingway nere på cafét kanske? Men vilka kläder ska jag bära som matchar boken?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela