Inspiration: Vinterdryck

Publicerad 2009-11-25 21:56:04 i Inspiration,

Alltid lika läsvärda GQ skriver klokt att "vi klär oss ju säsongsmässigt, så varför inte också dricka säsongsmässigt". Jag håller med på alla plan. En Corona fungar fint bland svettpärlorna på stranden men gör sig verkligen inte rätt i läsfåtöljen framför brasan eller i soffan bredvid julgranen. Till dessa högtidsstunder krävs lite mer rejäla doningar. Drycker som ramar in mörkret och verkligen speglar kylan och råheten i den svenska vintern.
GQ radar upp många fina pavor i sin artikel men jag kan inte säga att jag smakat deras tips tidigare. Därför tipsar jag om mina personliga favoriter i vinterbarskåpet och jag lägger även till två fina julöl som jag kommer att smutta på framför krubban i jul.
Tyvärr saknas dock vinterns viktigaste flaska på bild och det är Zeunerts Julmust. Ord kan inte beskriva hur god den är och har ni turen att hitta den hos er handlare så ska ni vara glada. För varje år som går bli den mer och mer sällsynt.


Fr v: Anchor Steam Christmas Ale, Samuel Adams Winter Brew, Angostura Bitter, Cointreau, Highland Park 18 yrs Single Malt, Bulleit Bourbon, Appleton Estate V/X Rum, Jim Beam red stag.

Nu kanske ni undrar varför jag valt att plocka med Angotsturan och Cointreaun? Jo, jag älskar nämligen Lynchburg Lemonade och den är uppfriskande året om!

Kommentarer

Postat av: J

Publicerad 2009-11-26 00:16:26

Hemligheten med en god Lynchburg är ju dock sour-mixen, hemgjord eller pulver(?!), och sockerhalten.

Postat av: industribolaget

Publicerad 2009-11-26 07:57:18



J,



Jag brukar satsa på mycket färskpressad citron och ett hemkok på sockerlag.



Mvh



Samuel

industribolaget.blogg.se

Postat av: JH

Publicerad 2009-11-26 18:33:23

Något som uppskattas av en annan är en liten absint efter maten såhär i dessa mörka och kalla tider.

Postat av: Olof

Publicerad 2009-11-27 18:16:42

Underbart. När bjuder du på familjereceptet på mumma?

Postat av: jimmy

Publicerad 2009-11-28 13:07:21

Både Anchor och SA var faktiskt riktigt goda. själv är jag jävligt sugen på o testa vad dom svenska microbryggerierna har att erbjuda. Förra årets favorit var lätt Nils oscars årgångsjulöl, dock kostade den typ 50 kr styck vilket verkligen är i högsta laget.

//Jimmy

Postat av: August

Publicerad 2009-11-30 00:31:06

Hej. Mina föräldrar ska åka till Florida nu i 2 veckor. Jag tänkte tipsa dem om affärer de ska gå in i för att leta julklappar till mig. Har du några tips? Eller bra webshoptips så jag kan visa dem vad jag vill ha?



Mvh August

Postat av: industribolaget

Publicerad 2009-11-30 13:38:27



August,



Lyllos dig :)



Jag tjatar ju ofta om J Crew på bloggen så det är enligt mig en hit. Om dina päron åker till Ft. Lauderdale så finns där en enorm galleria/outlet som heter Sawgrass Mills, där finns alla stora amerikanska märken som just J Crew men även Banana Republic, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, Brooks Brothers, Levis mm.



Mvh



Samuel

industribolaget.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela