Utstyrsel: Broken preppy arbeiter

Publicerad 2009-05-27 22:03:38 i IB Utstyrsel,

Börjar samla på mig ett och annat vuxenpoäng nu. Är lyckligt lottad med ett nytt spännande och kul jobb och snart är det även dags att flytta in min alldeles egna lilla lya på 20 kvm. Inget mer av inneboende, andrahand, tredjehand, rumskompis eller kollektiv för min del. Inget mer av tåludd på badrumsgolvet, bromsspår i toand och hår i duschen.
Det känns lagom att lägga allt det till handlingarna nu.
Det så kallade vuxenlivet präglas dock inte av svarta strikta kostymer som jag hade föreställt mig. För vissa är det kanske strikt uniform men jag tillåts ta ut svängarna en aning vilket är kul. Även om jag lämnat det akademiska livet bakom mig så lever vissa inslag fortfarande kvar. Kärleken och tjusningen med det hela finns självklart kvar.

Bågar: Persol
Kavaj: Engineered Garments
Skjorta: Gitman Vintage
Slips: Banana Republic
Jeans: Simon Miller
Skor: Gives & Hawkes
Väska: Ralph Lauren
Klocka: Timex

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-27 22:19:28

Snyggt! Får man fråga vad du jobbar med?

Postat av: Alfie

Publicerad 2009-05-27 23:34:43

Klockren outfit! Skulle kopiera den här rätt av om jag hade möjlighet!!

Postat av: Zäta

Publicerad 2009-05-28 14:38:05

Hur gammal är du då? :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-28 15:49:08

Var får man tag i Gitmanskjortorna?

Postat av: heebs

Publicerad 2009-05-28 17:54:03

Jag älskar att det är tanke bakom varje outfit

Postat av: Gurra

Publicerad 2009-05-28 20:00:09

Riktigt snygga kläder!

Postat av: Hamilton

Publicerad 2009-05-28 22:21:11

Love it!

Postat av: A Contemporary Gentleman

Publicerad 2009-05-29 09:26:27

Snyggt som vanligt, gillar kontrasten med en militärklockan.

/M

Postat av: Andreas

Publicerad 2009-05-29 11:02:53

Lycka till imorgon! Ser ut att bli varmt och svettigt...

Postat av: Martin

Publicerad 2009-05-30 09:56:30

Lycka till i dagens lopp!

Befinner mig på plats men pga en förkylning som inte ger med sig så kommer jag inte att starta idag och det känns riktigt tråkigt. Hoppas på att hitta ett annat marathonlopp att springa under sommaren.

En sak kan jag lova dig och det är att du inte kommer att ha druckit så god öl som den första du dricker ikväll!



Mvh



Martin

Postat av: marcus

Publicerad 2009-06-04 14:01:02

hej, de där brougesen finns inte att hitta på gieves and hawkes hemsida, utan bara en annan model som heter alden, vet du var man kan hitta dessa? är de gamla?



tack

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela