Utstyrsel: Pikémannens återkomst

Publicerad 2009-03-04 14:33:18 i IB Utstyrsel,

Jag har länge varit på jakt efter en klassisk Piké. Oftast faller det hela på allt för fula tryck och överexponerade märken men nu tycker jag mig se att det dyker upp lite mer diskreta varianter. Jag vill liksom fånga känslan av att semestra i Rimini eller en strorstadsweekend i Rom på 60-talet men utan man vill bli allt för gubbig eller se ut som en reklampelare. Ni förstår hur jag menar om ni tar en titt på reportaget från GQ nedan.
Min utstyrsel bygger på en piké från Rag & Bone som faller mig väl i smaken.
 

Piké: Rag & Bone
Byxa: Viktor & Rolf
Skor: Thom Browne
Väska: Tumi
Klocka: Panerai
Cardigan: Steven Alan
Bågar: Top Man


Jag hoppas att det under våren släpps fler stilrena pikétröjor så att man kan glida runt och känna sig 'hotellobbyavslappnad' på riktigt.

Gå in på Facebookgruppen och säg till om vem du tycker borde bli nästa huvudperson i Att Lyckas Charma...?

Kommentarer

Postat av: Kristoffer

Publicerad 2009-03-04 16:44:38

Ralph Lauren! Dom gör helt klart de bästa pikerna!

Dom har dom klassiska enkla med den lilla hästen på bröstet i alla tänkbara färger som är perfekt om man vill ha en diskret pike, dom har också piker som verkligen sticker ut, så på pike frågan vinner Ralph Lauren helt klart enligt mig!

Postat av: Erik

Publicerad 2009-03-04 17:19:52

Outfiten får mig att tänka på filmen "The Talented Mr Ripley" och då i synnerhet Jude Law's rollkaraktär Dickie Greenleaf

Postat av: Daniel

Publicerad 2009-03-04 19:46:33

Jag har ruskigt svårt för piké, mest för att jag förknippar det med dåligt klädda gubbar och unga slynglar som bara vill visa att du hade råd att köpa en tröja från ett dyrt märke. Men din outfit såg riktigt bra ut.

Postat av: Tobias

Publicerad 2009-03-04 21:06:07

Fred Perry gör faktiskt riktigt stilrena och snygga pikétröjor.

Postat av: anonym

Publicerad 2009-03-04 21:19:01

rätt piké kan vara grymt snyggt, men då krävs det att passformen är rätt, sen är det ju självklart att man inte bär något med enorma tryck på!

Postat av: Alexander

Publicerad 2009-03-04 23:25:53

Bratkulturen, eller vad man ska kalla det, har näst intill förstört piké. De mesta som säljs i vanliga butiker, speciellt här i Sundsvall, är ju dessa pikéer med megatrycken på ryggen eller bröstet. Men piké är ju snyggt. Både till fest och vardags. Tillbaks med pikén!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela