Tankar kring en väst

Publicerad 2009-03-30 14:03:52 i Allmänt,

Västen, plagget som väldigt snabbt blev kapat av stylisterna på diverse sång och dansprogram på TV. När jag tänker på västar så är det just de bilderna som dyker upp fram på näthinnan. Den så kallade "fin" västen med skjorta, färglad slips och spretigt frisyr med lite längd i nacken. Inte min personliga favorit direkt men det betyder inte att man ska förkasta västen helt som plagg.
Flera japanska märken fullkomligt spottar ur sig americana workwear där västen har en riktig huvudroll. Och varför inte testa en kraftigare väst till ett par rejäla jeans. Kanske till årets sista roadtrip upp till fjällstugan?
Det tåls att tänka på. Här kommer i alla fall mitt förslag.


Väst: Waste
Jacka: Engineered Garments
Skjorta: Junya Watanabe
Jeans: Nonnative
Boots: Red Wings
Ryggsäck: Eastpak by Raf Simons
Mössa: Irwin

Kommentarer

Postat av: Andreas

Publicerad 2009-03-30 14:43:59

Vad är det för jeans du har i outfiten? De var riktigt fina.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-30 14:51:59



Andreas,



Sorry, missade att skriva upp det. Jeansen kommer från Nonnative.



Mvh



Samuel

Postat av: RobiniLund

Publicerad 2009-03-30 15:08:26

Snygg skjorta.

Postat av: H

Publicerad 2009-03-30 17:50:46

Var hitta mössan?

Postat av: industribolaget

Publicerad 2009-03-30 18:16:14



H,



Mössan hittar du här: http://www.sz-wholesale.com/p/Knitted-Cap/IRWIN-KNITTED-HAT-74686.html



Mvh



Samuel

Postat av: Björn

Publicerad 2009-03-30 19:35:05

Den grova västen är ett självklart plagg. Vi har skrivit om och fotat div. västar ett antal gånger senaste året på Ebayle. Personligen är Filsons Mackinaw min favorit.

Fin "outfit" i övrigt.

Postat av: Philip

Publicerad 2009-03-30 22:38:46

Var du möjligen på 111vox i fredags dresserad i din snygga acne skjorta?

Postat av: philip

Publicerad 2009-03-31 18:53:25

snyggt skrivet där... dressad*

Postat av: Gabriel

Publicerad 2009-03-31 20:37:03

Jag ser att du använder en del av märket Junya Watanabe. Mycket trevligt märke inom den stilen som jag i övrigt inte är så förtjust i. Däremot så såg jag en mycket snygg cardigan från deras samarbete från med Commes des Garcons men när priset ligger på 5000 kr så är det omöjligt för en i min ålder att få råd till det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela