Utstyrsel: På väg

Publicerad 2009-06-11 23:01:33 i IB Utstyrsel,

Jag såg en bild från The Sartorialist en gång. Det ett riktigt "moment". Bilden var tagen på Manhattan och porträtterade en kille som vinkade till sig en taxi. Sjukt snyg bild, killen fångad på språng. På sig hade han en buttondown, ett par korta shorts och svarta lågskor. Slängd över ena axel bar han en stor canvasbag. Jag vill tro att han kastat av sig kostymen inne på kontoret, bytt om, tagit en snabb pilsner och nu på väg ut till huset på stranden.
Det är den bilden och fantasin som ligger till grund för fredagens casual workwear utstyrsel minus shortsen och lågskorna då. Kylan ligger ju över oss för tillfället.
I mina lurar rullar just nu La Roux-In for the kill.


Kavaj: Nepenthes
Jeans: Kicking Mule
Boots: Wings + Horns
Bag: J Crew
Klocka: Bobby Jones
Skjorta: Acne

Kommentarer

Postat av: Matthias

Publicerad 2009-06-11 23:33:57

Vad heter acne-skjortan ?

Postat av: Fredrik

Publicerad 2009-06-11 23:47:43

Jag gillar verkligen hur navy-armbandet skapar mer färg åt det hela. Mycket fin färgkombination är det också.



Mvh



Fredrik

Postat av: Jocke

Publicerad 2009-06-12 08:08:05

Tror faktiskt att bilden föreställer Michael Bastian. Om vi nu tänker på samma bild? Inte riktigt den du beskriver, men ändå den första jag kom att tänka på. 10060841209435.jpg" rel="nofollow">http://justanotherfashionkid.blogg.se/images/2009/michael-bastian-bag10060841209435.jpg

Postat av: JD.

Publicerad 2009-06-12 16:01:14

Snyggt. Gillar klockan! Något man kan få tag på i Sverige?

Postat av: AC

Publicerad 2009-06-12 20:30:57

Hej Samuel,



Grym blogg först och främst, den enda som verkligen ger inspiration!

Har länge varit på jakt efter en kavaj som den på bilden, vet du om den går att få tag på i Sverige? Eller har du nåt annat tips på någon liknande?

Ha det gott!

Postat av: Mattias

Publicerad 2009-06-13 13:44:53

Grymt snygga kläder du skriver om :D

Postat av: victor

Publicerad 2009-06-14 10:18:49

quicksand är också bra!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-24 23:26:31

Har aldrig ens funderat på en klocka men den där var fin. Väldigt fin, är den dyr?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela