Utstyrsel: Känslan av svensk sommar

Publicerad 2009-06-03 20:46:44 i IB Utstyrsel,

Om jag igår var något halvljummen inför en av de största svenska sommarhögtiderna så ska jag ta igen det med en äkta hyllning idag. Idag presenterades sommarpratarna i Sveriges Radio. Sommarpratarna är en klassiker som framkallar härliga minnen. Känslan av att stå i köket i stugan, barfota på en trasmatta eller ett slipat trägolv, med havet ellet skogen runt hörnet, färskplugg på spisen, kall pilsner i kylen samtidigt som signaturmelodin till sommarprataren strömmar ur en gammal radioapparat. SR i sig är sommar för mig. Jag lyssnar alltid på mycket radio i solstolen, på tåget, i köket eller på balkongen. En bok i knät och radiosporten i P4 från 6 Allsvenska arenor med hallonsaft och en kanelbulle.
Dagens utstyrsel blir för mig svensk sommar 2009. På landet är det barfota som gäller, men om det blir en promenad ner till kajen i stan eller liknande så kan man slänga på sig ett par lädersandaler.


Skjorta: Our Legacy
Shorts: Robert Geller
Sandaler: Acne
Armband: Billy Kirk
Small bag on a string: Factotum
Bok: Kill Your Friends/ John Niven

Kommentarer

Postat av: Baba

Publicerad 2009-06-03 23:16:45

Snygga bågar, ray ban?



Har du något bra tips på bruna billiga oxfords?

Postat av: Baba

Publicerad 2009-06-03 23:16:58

Snygga bågar, ray ban?



Har du något bra tips på bruna billiga oxfords?

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-04 12:30:50

Sommarpratarna är ett måste på sommaren. Sitta med ett metspö på bryggan dricka hallonsoda och lyssna på sommarvärden, då är det sommar!

Postat av: Johanness

Publicerad 2009-06-04 12:31:37

OJ, förra inlägget var från mig..

Postat av: industribolaget

Publicerad 2009-06-04 14:57:33



Johanness,



Fin beskrivning. Jag gillar!



Baba,



Du har helt rätt i att det är ett par Ray Ban. My bad!



Mvh



Samuel

Postat av: Ola

Publicerad 2009-06-04 16:02:53

Mmmmm. SR P1. Svensk sommar. Sval morgonbris...

Postat av: lenkan

Publicerad 2009-06-05 03:34:07

Vart får jag tag på pungdjävulen?

Postat av: louise:)

Publicerad 2009-06-18 20:22:42

tänk om fler killar hade samma coola klädstil som dej, då skulle värden vara som ett godis land!!:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela