Utstyrsel: Talskrivaren

Publicerad 2009-01-20 16:27:59 i Tema USA,

På allmän begäran kommer så utstyrseln tillägnad talskrivaren. Ingen aning om vad Jon Favreau kommer att ha på sig under själva talet. Antagligen står han någonstans i bakgrunden illamående av nervositet. På kvällen då han ackompanjerar presidenten till de femtio elva olika balerna är det i alla fall smoking som gäller, den saken är säker.
Men om jag nu får drömma lite om att vara i Jons skor för en stund så skulle jag nog ha på mig följande där ute vid foten av Kapitoleum.
Med tanke på årstiden satsar jag på komfort och lite grövre materiel under dagen för att sedan slå på stort med finsmokingen och nyputsade skor kvällen. Dagen till ära har jag försökt inkludera amerianska plagg från Banana Republic och J Crew och toppat med lite europeisk flärd. Som accessoar är en dokumentportfölj ett måste. Där förvaras en extra kopia av talet om nu något skulle gå snett med telepromptern och alla andra back-ups precis innan presidenten gör entre:)
Armbandsuret är självklart en present från the president himself som tack för allt slit under de gågna två åren.



Bågar: HAN (danska)
Kostym: Banana Republic
Rock: Dior
Skor: Ben Sherman
Skjorta: J Crew
Slips: Banana Republic
Klocka: Patek Philippe

Här följer ett par favorit utdrag från president Obamas tidigare tal. Det första citatet är från hans tal när han tacklade rasfrågan och de två andra från hans segertal under valnatten. Det är alla tre sjukt härligt amerikanska med underbara stegringar och inte kommer det blir sämre idag, det kan jag lova.


"I would not be running for President if I didn't believe with all my heart that this is what the vast majority of Americans want for this country. This union may never be perfect, but generation after generation has shown that it can always be perfected. And today, whenever I find myself feeling doubtful or cynical about this possibility, what gives me the most hope is the next generation - the young people whose attitudes and beliefs and openness to change have already made history in this election."

"It's been a long time coming, but tonight, because of what we did on this day, in this election, at this defining moment, change has come to America."

"The road ahead will be long. Our climb will be steep. We may not get there in one year, or even one term, but America — I have never been more hopeful than I am tonight that we will get there. I promise you: We as a people will get there."

Om ni inte fått nog av amerikansk patriotism här och nu så visar de Independence Day på TV 3 ikväll kl 21 :).

Kommentarer

Postat av: Style by Mats

Publicerad 2009-01-20 17:36:05

Hej, du är nominerad till Style by Mats-Mats lilla modebloggpris. Mats har en själv en modeblogg på http://www.1000apor.se/blogs/stylebymats och har dragit igång en liten tävling om bästa modeblogg. Länk för mer info: http://www.1000apor.se/blogs/stylebymats/och-de-nominerade-aer



Mvh Mats, 1000apor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela