Utstyrsel: Min egen modevecka

Publicerad 2009-01-29 09:09:43 i IB Utstyrsel,

Läser i dag en kort intervju med Scott Schuman om hans tankar kring Sthlm Fashion Week. Han tycker att svenska designers är lite för fega och inte vågar ta ut svängarna, - "överallt syns bara svart och vitt" säger han (själv iklädd mörk kavaj och grafitgrå halsduk?).
Nu har jag själv inte varit på plats så jag ska passa mig för att säga för mycket men av de bilderna jag sett i diverse tidningar och på de större bloggarna så vill jag säga att det är den svenska enkelheten som jag personligen uppskattar. Till skillnad från Scott Scuman tycker jag att mode och design inte ska vara allt för tillkrånglat och omöjligt. Framför allt så ska kläderna vara användarvänliga och gärna tidlösa. Helt omöjliga pufff och krusidull kreationer, kaftaner och omlottsärkar går mig obemärkt förbi.

Så dagen till ära så har jag satt ihop en egen liten "front row" utstyrsel. De svenska färgerna (svart och grått) representeras här av ett par byxor från Filippa K och en mössa från Our Legacy.
Musiken till min visning skulle nog vara A Milli/ Lil Wayne och DNVO/ Justice




Mössa: Our Legacy
Kavaj: Needles
Skjorta: Journal Standard
Byxa: Filippa K
Skor: Jil Sander
Väska: Rick Owens



Läs mer om modeveckan på SvD och på DN.

Kommentarer

Postat av: Acka

Publicerad 2009-01-29 10:24:23

Tacka vet jag Justice. :)

Postat av: Stefan

Publicerad 2009-01-29 16:51:17

Håller med dig till punkt o pricka. Användarvänligt och tidslöst, helrätt!

Postat av: Hugo

Publicerad 2009-01-30 19:30:39

Verkligen grymma skor! Whyred har en del som påminner om dem men de är inte av samma klass. Vad beträffar mössan tycker jag du borde tagit den oreange-röda av samma modell för att ge ett mindre utstuderat intryck.



Hugo, Style by Lindberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela