Utstyesel: Äventyraren från Bosporen

Publicerad 2009-01-31 13:15:32 i IB Utstyrsel,

Jag vill känna värme. Jag vill andas tung fuktig luft. Jag vill sitta på en stökigt levande krokig gata i Istanbul med ruskigt starkt turkist kaffe framför mig. I händerna har jag en enorm dagstidning men egentligen sitter jag bara och njuter av stadens skådespel. Pärlor av svett rinner sakta sakta längs med ryggen. Skjortan är ordentligt uppknäppt, håret lagom rufsigt och lite smutsigt av avgaser.


Skjorta: Acne
Chinos: Our Legacy
Sandaler: Golden Goose
Väska: Carga
Bågar: Persol




Jag vill vara på den plats där Europa möter Asien. Jag vill känna mig lite äventyrlig igen. Jag vill äta stekt ost, oliver och blaskigt öl.

Kommentarer

Postat av: Singular

Publicerad 2009-01-31 17:06:55

Så...när drar vi?



/M

Postat av: Simon

Publicerad 2009-02-01 12:03:55

Så enkelt men ändå så snyggt. Varför är det så få som kommenterar inläggen förresten? Får för mig att du har massor med läsare.

Postat av: Raz

Publicerad 2009-02-01 15:07:19

jag gillar det här. påminner mig om när jag bodde utomlands i arabien. :)

Postat av: H

Publicerad 2009-02-01 21:36:35

Det är väl självklart, Simon. Då inläggen är fulländade små stycken blir kommentarer helt enkelt överflödiga.

Postat av: Simon

Publicerad 2009-02-02 09:47:36

H - såklart! It all makes sense to me now!

Postat av: Stefan

Publicerad 2009-02-02 10:12:42

Snyggt sätt att uttrycka sig: njuta av stadens skådespel. Det är mitt favoritnöje!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela