Utstyrsel: Den perfekta middagen

Publicerad 2008-11-27 22:11:02 i IB Utstyrsel,

Det är något speciellt med att kliva in på en bra restaurang eller en riktigt snygg bar. Ibland vet man redan när man blir visad till bordet att det kommer bli en lyckad kväll. Det första man lägger märke till är självklart inredning och personal, ser det rent och snyggt ut så är det alltid en bra start. Som gammal ärrad bartender kollar jag alltid in baren också. Pekar droppkorkarna åt samma håll, är det ordning och reda i hyllorna och på bänkarna etc. Detta brukar även vara en bra indikation på att det också är ordning inne i köket vilket åtminstone ger frisk mat.

Jag älskar verkligen när det finns en tanke bakom det som görs. Att man försöker skapa en helhetsupplevelse för kvällen med mat och dryck men även inredningsmässigt. Musiken får självklart inte glömmas bort. De misstaget gör många, det vill säga att de spelar något som går samman med resten av känslan man försöker förmedla till gästen.
 Nu är det inte ofta som jag har råd att dinera på de finaste av krogar då jag är student och obetald praktikant i huvudstaden. Men när jag får chansen så njuter jag till fullo.
Upplevelsen lyfts självklart av trevligt sällskap och det är en bra  anledning till att klä upp sig. Det känns ju inte alltid kosher att sippa en Old Fashioned i jeans och gympaskor under en kristallkrona.
Dagens utstyrsel är inspirerad av en mycket lyckad middag.



Rock: Filippa K
Kavaj: Lanvin
Skjorta: H&M
Slips: H&M
Byxa: Marni
Klocka: Audemars Piguet
Skor: Dior Homme

Kommentarer

Postat av: Adam

Publicerad 2008-11-27 23:34:51

Vad är det för glasögon? Fina tycker jag

Postat av: Matt

Publicerad 2008-11-27 23:45:43

Lite för glassig klocka i min mening, annars snyggt. Undrar som ovanstående, vad är det för glasögon?

Postat av: industribolaget

Publicerad 2008-11-28 08:49:37



Förlåt, bommade brillorna. Det är ett par RayBan bågar.



Trevlig helg!

Postat av: Andreas, London

Publicerad 2008-11-28 14:14:03

Jag gillade ocksa glajjorna. Sista bilden dar pa dukningen, star det "Bistrotheque" pa menyn? Jag kakade pa "Bistrotheque" har i London for nagra veckor sedan! Bra stalle. Ha en skon helg! Jag vantar pa nasta Cat Power fantasi...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela