Utstyrsel: Regn mellan kaffevagnen och biblioteket

Publicerad 2008-05-30 22:33:10 i IB Utstyrsel,

Industribolaget har fått sin första förfrågan om att skapa en outfit kring ett speciellt plagg. Det tycker jag är kul! Det är lefrenchmob som fastnat för de gula regnjackorna från Take Ivy fotoboken. Härlig utmaning och jag är verkligen inte den som är den.

image214
Regnjacka: Stansfield
Shorts: H&M
Skjorta: Hickey
Skor: Low Profile fr Asos
Bågar: Nautica
Armbandsur: Swatch Retrograde

Notera att detaljerna går i brunt vilket jag tycker ligger snyggt mot den gulafärgen i regnjackan. Utstyrseln passar perfekt för en sån där dag när man kommer ut från biblioteket och inser att det spöregnar. Lite fumligt fäller man upp kapuschongen på jackan och joggar bort mot kaffevagnen för en kopp java och en russinbagel. Självklart har man en penna i mungipan, en dokumentportfölj som skyddar ditt utdrag om reformer för USA:s valsystem och väl tillbaks på trappan till biblioteket har det bildats dimma på bågarna vilket gör att du snubblar på översta trappsteget och cheerleadertjejerna som är på väg ut får sig ett gott skratt. Tänk er en ung Christofer Reeves när han spelar Clark Kent i Stålmannen 2.

Kommentarer

Postat av: virre

Publicerad 2008-05-30 23:39:50

älskar dina stories! och outfits såklart! tackar och bockar

Postat av: lefrenchmob

Publicerad 2008-05-31 02:37:36

Bakgrunden till min förfrågan om en outfit utgående från regnrocken är att jag precis har införskaffat en orange sådan från Albam. Jag gillar verkligen tanken bakom det scenariot du har fångat in din beskrivning om bibliotek och spöregn. Pluggar själv i Lund och kan se mig själv styra mina steg från universitets biblioteket på väg hem i regnet. Kan även tänka mig regnrocken användas i en miljö liknande den i filmen "the Perfect storm", lite klassisk sjöbjörn så att säga! Stort tack för inspirationen. Kommer säkert fler förfrågningar från mig i framtiden, var så säker.

Postat av: industribolaget

Publicerad 2008-05-31 04:51:02

Lefrenchmob,

Kul att du gillade utstyrseln. Ser fram emot mer utmaningar.
Jag pluggade oxå i Lund, i hela 4år innan det bar av till USA.

Postat av: Marcus

Publicerad 2008-05-31 08:25:20

Regnjackan är kanonsnygg!

var hittar man denna?

även detaljen med upprullad skjorta är något att satsa på just nu...

Postat av: Tyler

Publicerad 2008-05-31 12:27:57

Väldigt grym outfit som de allra flesta du har publicerat, gillar verkligen den här bloggen! Det vore verkligen kul om du kunde försöka att göra en "västerninspirerad" outfit. Naturligtvis i modern tappning men samtidigt med lite gamla anor kvar av den gamla goda tiden. Som du förstår är jag skadad av att ha sett för många västernfilmer. MVH Tyler

Postat av: Fabian

Publicerad 2008-05-31 18:16:56

Helvete vad snygg outfit! Den här bloggen är fruktansvärt bra. Hur får jag tag i regnrocken?

Postat av: Fabian

Publicerad 2008-05-31 18:17:59

Helvete vad snygg outfit! Den här bloggen är fruktansvärt bra. Hur får jag tag i regnrocken?

Postat av: industribolaget

Publicerad 2008-06-01 07:16:27

Här kan ni jaga regnjackor: http://www.oipolloi.com/subcat/Jackets/1.html

Postat av: mr O

Publicerad 2008-06-02 14:18:25

Dokumnetportföljen. Är det bara jag som inte hittar något namn etc på den? Snygg som smör!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela