Tips: YMC

Publicerad 2008-06-22 20:36:12 i Inspiration,

Ett år i USA med en bra växelkurs, mycket havregrynsgröt till lunch samt lite jävlar och anamma på Ebay resulterade i ordentlig övervikt och böter på flyget hem till Sverige. I ett av de första inläggen här på Industribolaget skrev jag om hur snyggt jag tycker det är att gå italiano i seglarskor tillsammans med ett par diskret upprullade mörkblåa jeans. 
Jag har tittat efter lite olika varianter av seglarpjucks och hittat detta gröna exemplar från YMC plus ett trevligt syskon åt moccasin hållet.



Svida sedan upp med en jeansskjorta och en svart rock, lite ledigt uppknäppt sådär som bara riktiga killar kan. Eller om inte det skulle passa så kan jag även tänka mig ett par kortare slitna jeansshorts, rött bälte och en ljusblå skjorta.

Kommentarer

Postat av: Jocke

Publicerad 2008-06-23 00:57:11

Det här är första gången jag faktiskt något av dina tips varit direkt fula.

I mina ögon ser skorna ovan ut som gamla Ecco-skor pensionärer använder.

Men hey, smaken är som baken..

Utmärkt blogg i övrigt, det är bara fortsätta!

Postat av: virre

Publicerad 2008-06-23 12:55:03

Seglarskona känns inte alls gubbiga! Tvärtom! Moccasinen var väl dock ingen höjdare...

Postat av: Stefan

Publicerad 2008-06-23 16:12:33

Mörkgröna seglarskor? Perforerad översida? Jag hade nog satsat på en klassisk brun eller möjligtvis mörkblå.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela