Inspiration: Dsquared2

Publicerad 2008-06-03 18:48:01 i Inspiration,

Tidigare har jag försökt täcka upp och presentera de amerikanska designermärken och modebutiker som jag personligen gillar. Men min absoluta favorit här i Nord Amerika är inte jänkare utan två kanadensarna. Bröderna Dean och Dan Caten är skolade i Italien sedan 1991 och öppnade där sin första butik i Milano så sent som 2007. Bland annat designar de uniformerna till mitt gamla favoritlag Juventus ( jag lämnade med avsky efter att fusket var ett faktum för två år sedan) och jobbar även tillsammans med solglasögonmärket Marcolin.
Jag menar att de gör redigt manligt mode och även om jag inte äger ett enda plagg, då priserna är sjukt höga, så inspirerar deras kollektioner praktiskt taget hela min personliga stil. 
Bilderna nedan kommer ifrån 2007 och är enligt mig världens snyggaste kollektion än idag. De har en härlig bredd med allt från jeansshorts, shorts&kavaj till snyggt skurna kostymer att dö för. Baksidan som jag inte visar är att de lider av det så kallade MQ-J.Lindeberg komplexet där de producerar tröjor, T-shirs samt jeans med blaffiga tryck av företagsloggan vilket mest känns girigt. Dock tar det inte ifrån dem att allt annat de gör är grymt.



Kommentarer

Postat av: virre

Publicerad 2008-06-03 19:12:58

Snyggt som fan! Vill ha: längst upp till vänster och längst ner till höger!

Postat av: Ted

Publicerad 2008-06-03 19:53:56

Det märks att de är skolade i Italien. Snygga kostymer och liknande men också en idiotisk förkärlek till stora loggor, patches och avsiktliga hål. Samma sak med D&G och Diesel.

Postat av: Slique

Publicerad 2008-06-03 20:22:30

Vad ted sa ^^. Detta och årets fillipa k kan vara i särklass.

Postat av: Dorian Gray

Publicerad 2008-06-03 21:44:10

Som sagt: deras bakgrund i Italien märks tydligt. Mycket stiligt!

Postat av: marita

Publicerad 2008-06-10 01:54:59

Jag älskar verkligen dom, tycker dock att de var bättre förr när det va lite bergsklättringskänsla. Verkligen italiensk design med små jackor och shorts(finns i överdos där nere, ju mindre desto bättre) Du kan köpa billigt på Ebay förresten!

Postat av: andreas

Publicerad 2008-12-27 11:06:38

Kul att du också gillar Bröderna Catens grejer. Det går faktiskt att fynda en hel del på reorna samt utomlands för priset är i överkant med tanke på att det är mest casualplagg. Känns saftigare med 4000kr för en collegetröja än en kavaj lixom.



Bra att du tog upp problemet med deras loggo fixering. Tack för en skön blogg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela