Sommarens skönaste sandal?

Publicerad 2008-07-31 11:32:05 i Allmänt,

Jag har inte burit sandal sedan jag kånkade runt en ryggsäck runt halva SydOst Asien för sex år sedan. Då var det ett par stabila och praktiska TeVa som gällde och sen ett par flipflop varianter i läder som jag köpte från gubben på gatan men sedan dess har det varit stopp. Det är ju sjukligt bekvämt med sandaler i värmen men jag har haft svårt att hitta ett par fina som jag kan tänka mig klampa runt i på fik, uteserveringar, gator och torg.
Men nu verkar det som jag kan vara något på spåren. The Sartorialist är ju en rackare på att spana in detaljer så jag tackar honom för detta sandaltips.



Märke någon?

Kommentarer

Postat av: Adam

Publicerad 2008-07-31 14:14:32

Nu var detta inte vad du ville höra, men: sandaler känns lite äckligt. Tänk tanken att all mikroskopisk bråte som far runt i luften närmast gatan effektivt samlas upp under tånaglarna där de kan gro och frodas... ;)

Postat av: industribolaget

Publicerad 2008-07-31 15:19:53

som min syster skulle säga: eeeeeeehhh ok?

Postat av: albin

Publicerad 2008-07-31 16:04:05

sandaler kan vara fint, men de där är jag lite skeptisk mot.

Postat av: martin

Publicerad 2008-07-31 16:44:30

Ann demeulemeester är det.

Postat av: industribolaget

Publicerad 2008-07-31 17:15:32



Martin,



Tack ska du ha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela